Pahalta tuntuu lähteä omaa peliä purkamaan, kaaduttiin saappaat jalassa. Tässä kuitenkin jonkinlainen analyysi omasta pelistä.
Ennen peliä näin suurimmaksi haasteeksi sen millä puolustuskonseptilla lähden peliin. Suurin haaste oli korin alla, Keränen ja Nevänpää yhdistettynä vielä mahdolliseen Raulon tuomaan 4-paikan missmatchiin, olivat asioita joihin kiinnitin huomion ennen peliä.
Lähdin peliin 2-3 paikalla vahvistaakseeni korinalustaa. Tämän lisäksi uskaltauduin vielä veikkaamaan Myllyhaan tasapainoista hyökkäystä. Miksi? Itse ajattelin että jokatapauksessa joudutaan puolustamaan sisähyökkäystä tai tasapainoista hyökkäystä ja kummatkin aiheuttavat meille ongelmia korin alle ja mahdollisuuksien mukaan yritin poistaa molemmat näistä hyökkäysvaihtoehdoista pelistä. Lisäksi Raulo oli pääsääntöisesti pelannut 4-paikalla hyökkäksessä tällä kaudella ja näin ollen näin todennäkoisemmaksi Myllyhaan tulevan tasapainoisella hyökkäyksellä. + Myllyhaalta löytyy myös laadukas takakenttä, joka tuki vielä lisää tätä ajatusprosessia.
Hyökkäyksestä en stressannut, vaikka tiesin että Myllyhaka tulee pelaamaan meitä vastaan 3-2 paikkaa. Niin luotin meidän laadukkaaseen takakenttään ja päätin valita R&G taktiikan, jotta saataisiin enemmän heittoja epäorganisoitua 3-2 paikkaa vastaan. En myöskään uskonut Myllyhaan itse riskeeraavansa peliä arvaamalla meidän ulkohyökkäystä.
Peli itse oli todella tasainen Myllyhaka hyökkäsi sisää, me ulkoa. Johto vaihteli läpi pelin ja 3 erää mentiin rintarinnan. Samalla meidän korin alla muhi ongelma. Murek oli virhevaikeuksissa ja hän oli kriittinen pelaaja korinalla selviytymiseen. Viimeisen erään tasoissa. Erän alkuun saatiin oma run, mutta sen jälkeen kaveri löi vaihteen silmään, 12-0 run noin 4.erän puolessa välissä ja peli oli taputeltu.
Tämä loppukausi oli mulle tosi suuri oppimisprosessi, etenkin tämä viimeinen peli ja siihen valmistautuminen. Toiveissa olisi, että joku kanssamanageri tämän pelin vielä analysoisi oikein ajatuksen kanssa. Olisin siitä kiitollinen!