Högt JS och JR gör ju också att om man inte är försiktig att de når sin potential snabbare. Sen ska man ju överhuvudtaget undvika ojämna egenskaper för att de ska tränas effektivt vilket känns väldigt positivt.
Nja, det är bra med pot-capet... men jag tycker att man borde kunna träna upp låga förmågor i i stort sett full fart även efter capet är nått, gynnar ju MS-spelare än mer.
Tror för övrigt att det för ens klubbekonomi är mer effektivt träna spelare 1-2 säsonger då jag fått intrycket av att det är svårt få mer än 1 miljon för en spelare även om de är riktigt fina. T.ex. så gick vår 19-årige U21-landslagsman för endast 1.2 miljoner. Visserligen har han tappat all träning denna säsong men är ändå en kanonspelare.
Håller nog inte riktigt med där, man kan få fint betalt även för högt tränade spelare. Det som däremot känns dumt är att lägga ut 1M+ på TOs då maxtränade spelare inte går för överdrivet mkt mer pengar, framförallt inte om de inte är med i U21.
Om man inte rentav har tur i draften och får ett fynd. Draften lär bli svår fynda i dock då det finns mer aktiva lag än tidigare säsonger nu.
Äsch, med lite tur kan man trots allt ändå hitta några fynd i draften... gäller bara att tänka o planera lite ;)
Själv fick jag ju en guldklimp i mitt första-pick, trots att jag valde sist i Sveriges aktivaste serie :)