BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 9

Säsong 9

Set priority
Show messages by
From: sku88an

This Post:
00
93151.630 in reply to 93151.628
Date: 8/12/2009 8:50:15 AM
Overall Posts Rated:
2929
Låter ju bra! Bara dags att avancera då :p

Tränar du trippla pos eller alternerar du med SG o SF på träningspos?

This Post:
00
93151.631 in reply to 93151.626
Date: 8/12/2009 8:52:42 AM
Overall Posts Rated:
2929
Kul läsning, bra jobbat!

Gött att se att det på topp-10 är 8 PRO-lag samt 2 från II.4 :)

From: Jokehim

This Post:
00
93151.632 in reply to 93151.630
Date: 8/12/2009 9:03:57 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Låter ju bra! Bara dags att avancera då :p

Tränar du trippla pos eller alternerar du med SG o SF på träningspos?

Började med SG/SF men har bytt till PG/SG nu. En av de jag tränar är U21-landslagsmannen Molling som är SF med rätt beskedliga inside skills medan övriga knappast kan användas till annat än PG/SG även om Hultfeldt har best position SF.

Misstänker att jag la ner träningen för Santilcheri och Kazenas lite väl tidigt då det verkar som man ska kunna köra ½-1 säsong ytterligare med deras löner och potential men nu har jag istället minst allstar på de fem spelarna jag tränar (Rakthai, Yuzuak, Palomino, Hultfeldt och Molling). Till hur hög ålder tränar eller har du planerat att träna dina spelare? Tycker inte det vid 21 års ålder saktat ner så mycket i ökningen men förstår mer och mer att det kan vara värt ha lite högre kapacitet på spelarna när man köper in dem. Speciellt att undvika inept eller liknande i outside defense som Hultfeldt hade.

Har aldrig försökt trippla positionerna utan alltid kört två positioner. Blir ju så trist med en enda position även om jag misstänker att det är bästa strategin.

This Post:
00
93151.633 in reply to 93151.628
Date: 8/12/2009 9:13:43 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Mollings profil för övrigt:
$ 12 710
DMI: 33100
Height: 6'4" / 193 cm
Potential: perennial allstar
Game Shape: average

Jump Shot: tremendous Jump Range: mediocre
Outside Def.: strong Handling: mediocre
Driving: strong Passing: average
Inside Shot: awful Inside Def.: respectable
Rebounding: mediocre Shot Blocking: respectable

Är ju inte det snabbaste att träna handling för en så lång spelare men han bör ju ha ett par nivåer bättre i handling och även driving är ju inte helt oviktigt. Som sagt, är framför allt skyttet utifrån som är riktigt starkt och är hans försvarsegenskaper som gjort att jag plockat in han i U21. Men lär ha gjort sitt där nu då han tappat formen efter en två veckors skada.

From: Mannen

This Post:
00
93151.634 in reply to 93151.633
Date: 8/12/2009 9:27:54 AM
Overall Posts Rated:
7575
riktigt bra JS som sagt. Jag har dock känslan av att, visst han har lättare att få fria skott, men ett öppet skott är aldrig bättre än 50%. Det har varit lite mitt tänk när jag byggt spelarna så därför har jag inte gått så djupt i JS. Men det kanske är helt fel. Helt klart är iaf att jag skulle tränat annorlunda idag om jag skulle tränat om sammma spelare. Det viktigaste jag lärde mig var precis som Jokehim att OD får de inte ha för lågt i till att börja med...

/Mannen

This Post:
00
93151.635 in reply to 93151.634
Date: 8/12/2009 10:15:25 AM
Overall Posts Rated:
2929
Ja OD ställde till det för mig med, har en riktigt fin skytt som tyvärr inte kan försvara för fem öre... det tar ju så lång tid att träna, nästa gång jag ska träna outside ska de banne mig ha resp i OD från början!

Annars håller jag med dig om att JS-höga spelare inte verkar prestera särskilt bra, jag har hellre killar som har lite mer DR och PA så de kan skapa chanser, även som SG. Mina skyttar har trots allt inte högre än 12,12,12,11 i JS :)

This Post:
00
93151.636 in reply to 93151.632
Date: 8/12/2009 10:24:30 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jag har inte riktigt bestämt mig än... jag kommer träna mina 5 C/PF tills dess att jag är nöjd med de betyg de presterar (lagdelsmässigt då, indv känns för mkt random för att gå efter).

Vi får se hur bra de är efter 3 säs träning (och hur mkt de kräver i lön), helst skulle jag vilja ge de jag sparar i laget lite JS-träning också... men blir svårt att kombinera med sportslig framgång.

Men de kommer ju få RB/ID-träning i denna och troligen nästan hela nästa säs också... då ska de inte riskera att vara nära pot-taket, sen blir det att nöta IS för att ha ngt anfall inside också. Men kanske tränas det lite tidigare så relationen mellan IS/IS/RB inte blir för stora o saktar ner träningen.

This Post:
00
93151.637 in reply to 93151.635
Date: 8/12/2009 10:26:53 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Högt JS och JR gör ju också att om man inte är försiktig att de når sin potential snabbare. Sen ska man ju överhuvudtaget undvika ojämna egenskaper för att de ska tränas effektivt vilket känns väldigt positivt.

Var ytterst nära sälja iväg Hultfeldt inför denna säsong med tanke på hans inept outside defense och kanske borde jag trots allt gjort det. När jag köpte ny PG så var respectable passing och outside defense minimum men nöjde mig till slut med average passing. Inte otänkbart jag säljer av denna spelare till nästa säsong och köper in ett bättre TO, möjligen i annan position än PG. Om man inte rentav har tur i draften och får ett fynd. Draften lär bli svår fynda i dock då det finns mer aktiva lag än tidigare säsonger nu. Köpte min TO halvvägs in i säsongen nästan då jag var skicklig nog att vara pank när säsongen startade så känns inte som någon större grej att börja om med ny spelare.

Tror för övrigt att det för ens klubbekonomi är mer effektivt träna spelare 1-2 säsonger då jag fått intrycket av att det är svårt få mer än 1 miljon för en spelare även om de är riktigt fina. T.ex. så gick vår 19-årige U21-landslagsman för endast 1.2 miljoner. Visserligen har han tappat all träning denna säsong men är ändå en kanonspelare.

Last edited by Jokehim at 8/12/2009 10:27:36 AM

This Post:
00
93151.638 in reply to 93151.637
Date: 8/12/2009 11:21:25 AM
Overall Posts Rated:
2929
Högt JS och JR gör ju också att om man inte är försiktig att de når sin potential snabbare. Sen ska man ju överhuvudtaget undvika ojämna egenskaper för att de ska tränas effektivt vilket känns väldigt positivt.

Nja, det är bra med pot-capet... men jag tycker att man borde kunna träna upp låga förmågor i i stort sett full fart även efter capet är nått, gynnar ju MS-spelare än mer.

Tror för övrigt att det för ens klubbekonomi är mer effektivt träna spelare 1-2 säsonger då jag fått intrycket av att det är svårt få mer än 1 miljon för en spelare även om de är riktigt fina. T.ex. så gick vår 19-årige U21-landslagsman för endast 1.2 miljoner. Visserligen har han tappat all träning denna säsong men är ändå en kanonspelare.

Håller nog inte riktigt med där, man kan få fint betalt även för högt tränade spelare. Det som däremot känns dumt är att lägga ut 1M+ på TOs då maxtränade spelare inte går för överdrivet mkt mer pengar, framförallt inte om de inte är med i U21.

Om man inte rentav har tur i draften och får ett fynd. Draften lär bli svår fynda i dock då det finns mer aktiva lag än tidigare säsonger nu.

Äsch, med lite tur kan man trots allt ändå hitta några fynd i draften... gäller bara att tänka o planera lite ;)
Själv fick jag ju en guldklimp i mitt första-pick, trots att jag valde sist i Sveriges aktivaste serie :)

This Post:
00
93151.639 in reply to 93151.626
Date: 8/12/2009 12:14:45 PM
Overall Posts Rated:
22
Jag förstår inte hur lag som Ronaldinski och RSA kan vara "bättre" än mig..

This Post:
00
93151.640 in reply to 93151.638
Date: 8/12/2009 12:17:38 PM
Overall Posts Rated:
22
Finns ju Myrbrant också, valdes bland de sista i ANDRA rundan..

Advertisement