BuzzerBeater Forums

Sverige - II.2 > Säsong 68

Säsong 68

Set priority
Show messages by
From: Jokehim
This Post:
11
327160.59 in reply to 327160.58
Date: 7/6/2025 4:10:28 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
189189
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Om jag förstått saker rätt så kan inte två lag från samma konferens gå upp en division. Om så är fallet kommer både Boliden och Victorem gå upp. Vore onekligen avsevärt mycket bättre än att flytta upp två lag från nybörjarserien II.4. Kabelverket som torskade i två raka i II.4 presterade igår 88 medan Victorem presterade 141 så visar tydligt hur stor skillnad det är mellan serierna.

Eftersom det endast är i II.4 som det är avgörande match så kommer vi på måndag kunnat få bekräftat om jag har rätt om att max en per konferens kan gå upp. Förlorarna i II.1 och II.3 har bägge två fler än två förluster i grundserien. Boliden och Victorem torskade två i grundserien vilket även Kabelverket gjorde men Kabelverket hade bättre målskillnad än bägge dessa lagen så är det enbart efter minst förluster så ska Kabelverket ta steget upp.

Jag har för övrigt aldrig gillat att bästa tvåan/tvåorna (i lägre divisioner) går upp till SBBL och inte pga att jag hade sluppit nedflyttning för egen del från SBBL den här säsongen utan för att det blir i mitt tycke för konstigt att basera uppflyttning på antal segrar i grundserien när man därefter har ett slutspel även om uppflyttningsbonusen är klart bättre om man tar sig upp via playoff.

From: Zajk

This Post:
00
327160.60 in reply to 327160.59
Date: 7/6/2025 1:19:54 PM
Victorem
II.2
Overall Posts Rated:
3939
Second Team:
Emviktor
Hur mäter du hur bra någon spelar, tex 141, var fick du det ifrån?

Jag måste erkänna att jag har tur med att han gissade fel, tänkte välja sök inside, men ändra mig i slutet till en reversed patience, men spelet förstår inte att jag vill att min PG som jag la som C ska attackera hans svaga C....

Vi får se vad som händer