Vore det inte smartare att använda folk som tränas antingen som SG eller som PF för SF-rollen? Där lär det ju finnas betydligt fler spelare, och högre tränade (om än inte så breda). En SG som råkat få 5-6 i ID borde väl funka alldeles utmärkt tex?
Kul med hans pop, OD är ju riktigt långsamt så han kan nog max-tränas trots allt
Det ska om jag förstår forumen rätt, ha funnits en klar fördel att spela med i stort sett 3 centrar på planen.
Nu har det verkat som om duktiga skyttar letar upp den svagare länken då de möter en 3-2 zon. Det vill säga att dina PG och SG tar skotten på den vingen som försvaras av motståndarens SF. Tidigare har ju alltid SG matchats mot SG.
Om det verkligen är så här eller om jag ens tolkat det jag läst rätt vet jag inte, men kan vara något att fundera på.
Jag förespråkar helt klart en SF med rätt bra i både OD och ID. Jag tror att det finns både SG och PF som uppfyller detta. Oftast tycker jag SG brukar vara mer multiskillade varför jag skulle föredra en av dem utan att ha sett specifika skills...