Hej skulle du kunna ge lite info om ungefär hur U21 spelarna ser ut... mest intresserad av SG, SF, PF och C. Har ju sett PG och han känns rätt extrem.
Inte så lätt specificera exakta egenskaper men jag värderar höga biförmågor högt. Urbansson borde t.ex. vara given i laget med sin lön men med awful i outside def. så presterar han rätt dåliga betyg och skjuter rätt dåligt också.Har för övrigt nivå 17 i skytte men detta visar på att sidoförmågorna är viktiga.
Relja är extremt bra och jämnt tränad. Nivå 12-15 i de viktigaste egenskaperna. De flesta inside och outside spelarna har minst nivå 8 i de viktiga egenskaperna. Small forwards värdesätter jag framför allt att både inside outside defense är högt men få med bra i bägge. Minst mediocre vill jag ha på inside medan få spelare har lågt på outside av de som är alternativ då jag inte siktar in mig på att köra med spelare som är mer centertypen där. Vill gärna ha minst nivå 6 i inside def. och inside shot däremot och nivå 5 i rebounds däremot.
Räknar första 6 egenskaperna som viktiga för både PG och SG och sista 4 med mindre tyngd på shot blocking för PF och C. Värderar även handling, driving och passing rätt högt för centrar och framför allt PF. Jump Shot är inte heller oviktigt. Följer till stor del beskrivningen i hjälpfilerna. Sen är spetsegenskaperna givetvis än viktigare men en spelare som är för svag i någon egenskap har svårt att få speltid.
Starters ligger på 12-14 i nyckelegenskapen medan andraspelaren ligger ofta på nivå 11. Rätt mediokra backups på center och power forwards så där räcker det denna säsong med än lägre för att få lite speltid. Det är outside och Rosenér som är förklaringen till denna säsongs framgång. Hoppas man kan ta sig till kvarten i slutspelet. Trodde aldrig det skulle gå ta sig obesegrad genom förmatcherna men nu är det inte långt borta.