BuzzerBeater Forums

BB Norge > Div info fra internasjonale fora.

Div info fra internasjonale fora.

Set priority
Show messages by
This Post:
00
118268.5 in reply to 118268.4
Date: 11/20/2009 7:23:18 PM
Overall Posts Rated:
3838
Jeg er imponert over Josef Ka's innsats og innsikt med dette verktøyet, men det er ekstremt viktig å understreke at det er basert på team ratings (som ikke er gjort mye med siden begynnelsen av spillet, og er en veldig røff tilnærming for å se den virkelige kvaliteten på et lag). Det er derfor ikke slik at man kan svelge hele kua uten ihvertfall å ta en klype salt ved siden av.

Skjønner allikevel godt hva du mener med at magien forsvinner, men om det er noe trøst så er mine erfaringer etter en times lek med papegøyetreneren at magefølelsen min har stemt godt så langt og det kommer fortsatt til å være mitt første kriterie for treningsprogram fremover. Jeg er såpass impulsiv at jeg ikke kan planlegge for langt uansett ;P Jeg justerer også treningen ift resultatene hver uke, så tilfeldighetsfaktoren i treningen vil ikke stemme helt iflg papegøyen. I tillegg kommer det noen skader innimellom (::bank i bordet::) og nye spillere som kanskje kan trenes fra draften (::bank i bordet::) som kan føre til at kursen blir korrigert. Men for de med evne til å analysere tall er det en snarvei for å forstå hva som spiller inn på team ratings ihvertfall.

Det jeg likte best med Papegøyetreneren var lønnsøkningen ved forskjellige treningsopplegg (med forbehold siden jeg ikke har gått igjennom alt ennå).

This Post:
00
118268.6 in reply to 118268.5
Date: 11/21/2009 5:07:16 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
130130
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Nå har ikke jeg testet denne ennå, men enig med deg Sleik.

Et gjennom-analysert Buzzerbeater ser vi ikke før om lenge,
hvis vi noen gang får se det. Nettopp potensial og høyde
er ytre påvirkninger som gjør treningen SÅ mye mindre forutsigbar
sammenlignet med HT.

This Post:
00
118268.7 in reply to 118268.6
Date: 11/21/2009 6:19:44 AM
Overall Posts Rated:
3838
ehrm.. du stiller inn høyde for spillerne på papegøyen, så akkurat den utgår. Tror beregninger for potensiale kommer etterhvert om det ikke allerede er med...

Det er fortsatt en lang vei å gå. Antar BB-gutta er meget forsiktige for å unngå at Josef Ka skal få noe konkret å basere forskningen sin på, heheh ;)

This Post:
00
118268.8 in reply to 118268.7
Date: 11/21/2009 7:34:14 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
130130
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Det er en viss forskjell på spekulasjon og fakta.

Med de variablene (Minutter, alder, høyde og potensiale) skal
det en del input til før Mr. Ka kan slå fast med sikkertet hva treningstiden er.
Samtidig er jo spillet under konstant utvikling, så forhåpentligvis vil
spørsmålene være fler en svarene også i tiden fremover.

Har lekt litt med dokumentet nå, og ser at det er akkurat like lite treffsikkert på SF-posisjonen
som mine egne kraftige forenklede regneark (basert på BB-Stats).

Min backup PG kommer opp som et bedre alternativ på SF enn 6,6 millioners mannen min.
Nå har jeg aldri vært noen racer på transfer markedet, men....

This Post:
00
118268.9 in reply to 118268.5
Date: 11/21/2009 8:09:20 AM
Overall Posts Rated:
1717

Skjønner allikevel godt hva du mener med at magien forsvinner, men om det er noe trøst så er mine erfaringer etter en times lek med papegøyetreneren at magefølelsen min har stemt godt så langt og det kommer fortsatt til å være mitt første kriterie for treningsprogram fremover. Jeg er såpass impulsiv at jeg ikke kan planlegge for langt uansett ;P Jeg justerer også treningen ift resultatene hver uke, så tilfeldighetsfaktoren i treningen vil ikke stemme helt iflg papegøyen. I tillegg kommer det noen skader innimellom (::bank i bordet::) og nye spillere som kanskje kan trenes fra draften (::bank i bordet::) som kan føre til at kursen blir korrigert. Men for de med evne til å analysere tall er det en snarvei for å forstå hva som spiller inn på team ratings ihvertfall.

Ja, det er trist. Hattrick som er nevnt er en værsting i så tilfelle. Ble helt uinteressant for meg når alt kom ned til bruk av formler for det ene og det andre, alt av spilleglede forsvant.

Hehe, jeg er også impulsiv og klarer ikke å planlegge for langt. Det stopper meg ikke fra å forsøke. Jeg har satt opp en treningsplan for neste sesong men sannsynligheten for at den blir fulgt er vel heller liten.
Den planen avviker forøvrig ganske stort i fra hva papegøyetreneren foreslår, 9 uker med samme trening er usedvanlig usannsynlig..

Fikk forresten en alvorlig støkk da jeg så hva den beregnet lønnsutgiftene til, hjelpe og trøste.

This Post:
00
118268.10 in reply to 118268.9
Date: 11/21/2009 11:02:54 AM
Overall Posts Rated:
3838
Jeg tror trikset for å drive økonomisk forsvarlig med god sportslig suksess er å finne balansen for å trene allsidige spillere, dog ikke så allsidige at de mister brodden(resultatene mine er dessverre ikke bevis for det). Jeg f.eks sliter med om jeg skal trene Holm mer i utsideegenskapene eller om jeg skal pumpe innsiden før cap (om han ikke allerede har truffet den). Lønnstakberegningene som er gjort så langt av samfunnet er spesielt uklare for SF's og spillere med høye sekundære og tertiære egenskaper. Papegøyen foreslår nesten kun returtrening til 280k i lønn, jeg heller mot bedre handling(ballkontroll), passing, jumpshot(hoppskudd) og noe rebounding(returer) til ca 50-70k. Tror nok pengeboka kommer til å delta i beslutningen iom at jeg skal beholde han på laget til han går av med pensjon.

This Post:
00
118268.11 in reply to 118268.10
Date: 11/21/2009 11:28:52 AM
Overall Posts Rated:
1717

Ja...jeg sliter litt med å finne den rette kombinasjonen selv. På den ene siden virker det fornuftig å gjøre unna den treningen som tar lengst tid når spilleren er ung, på den annen side er det gjerne nettopp den treningen som er ute av posisjon og dermed tar "brodden."

Lavellen burde egentlig være skarpere på Guardskillsene enn han er nå, på de annen side trenger Løyning nesten nøyaktig motsatt trening og begge er eller blir u21 spillere.

Men..det er jo sånne problemer som gjør spillet interessant da:-)

This Post:
00
118268.12 in reply to 118268.11
Date: 11/21/2009 11:34:01 AM
Overall Posts Rated:
3838
På den ene siden virker det fornuftig å gjøre unna den treningen som tar lengst tid når spilleren er ung, på den annen side er det gjerne nettopp den treningen som er ute av posisjon
Der mener jeg det er verdt å trene de først, spesielt med tanke på at da er lønna lav og det koster ikke allverden å spille han ute av posisjon. Venter du til slutt med dem har man gjerne begrenset med andre gode spillere i den egentlige posisjonen hans. Det er ihvertfall mine to skilling.

This Post:
00
118268.13 in reply to 118268.9
Date: 11/22/2009 5:27:03 AM
Overall Posts Rated:
88
Det jeg skulle ønske var at de fjernet potensialet for spillerne. Ikke tok det ut, men gjorde at andrre managere ikke kunne se det. Den eneste måten å se potensialet var å kjøpe spilleren eller scote ham. Det hadde gjort det litt mer forutsigbart eller i hvertfall skapte enda litt mer interaksjon på forumene og bbmail.

Sometimes I think, sometimes I don't
This Post:
00
118268.14 in reply to 118268.13
Date: 11/22/2009 6:09:31 PM
Overall Posts Rated:
4646
- - Det hadde gjort det litt mer forutsigbart eller i hvertfall skapte enda litt mer interaksjon på forumene og bbmail.
Og hva tenker du på konkret at skal avstedkomme da? Hvem bryr seg egentlig om potensialet til f.eks. Traktors spillere? Og om jeg så ikke vet det, skal jeg da tenke meg at han bare har benkeslitere i toppform og bløffer om hvor flinke gutta hans er?
Jeg er ellers med på hvilketsomhelst forslag bare jeg forstår hvorfor.

Older than the rest ...
This Post:
00
118268.15 in reply to 118268.14
Date: 11/23/2009 4:21:11 AM
Overall Posts Rated:
88
Jeg tenker mest på scouting i forbindelse med overganger. Når du går inn på transferlista burde det vært et ukjent element om hvor god spilleren kan bli. Nå er det en "universell sannhet" om hvor god spilleren kan bli, mens i "real life" må det ganske mye arbeid til før man kjøper en spiller for å vite hvor god han kan bli. Det er selvfølgelig en bakside med dette at det kanskje blir lettere for de som bruker masse tid på spillet å få tak i de største talentene, men alt i alt er jeg for det som gjør ting litt mer uforutsigbare.

Sometimes I think, sometimes I don't
Advertisement