Som nyvalgt leder av NT med null motkandidater og 100 % av stemmene, har det vel aldri vært mer passende å rope:
3 x 3 Viva Fidél! 🎉 Alle verdens diktatorer nikker av nesegrus beundring.
En stor takk til OddgeirF, som har vist oss alle – og folket på andre siden av blåmyra – hvordan “a peaceful transition of power” fungerer i praksis.

Status på landslaget – sett med mine øyne:
PG/SGLaget har to erfarne veteraner i Weum og Mathiesen – allsidige spillere som dessverre ikke har blitt trent til toppnivå i Outside Defense (OD). I tillegg har vi Høyer, som også kan brukes som SF, men han faller i samme kategori. Bak disse finnes flere spillertyper med sterke OD/Passing-skills, men de mangler dessverre sekundære ferdigheter som Inside Scoring (IS) og Inside Defense (ID). Ingen av backupene har over 130 TSP.
Med to av de mest realistiske starterne på henholdsvis 34 og 36 år, vil jeg rope et lite varsko: Her er det absolutt rom for en allsidig erstatter i nær fremtid.
SFHøyer er tilgjengelig, men jeg ser ham helst brukt som SG. Heldigvis har vi Geir Johansen, som kan bli svært god innen rimelig tid – forutsatt at hans danske trener og jeg ser samme vei når det gjelder utviklingen.
PFDet finnes alternativer, men de tradisjonelle kandidatene er langt fra ferdig trent. Selv når innsideferdigheter er på plass, vil det fortsatt være et gapende hull i OD. Siden mange av kandidatene er 24–25 år, er det fortsatt tid til utvikling. Inntil videre vurderer jeg et litt utradisjonelt valg på denne plassen, avhengig av form.
CenterDette er kanskje den posisjonen hvor OddgeirF har hatt minst å velge i. Heldigvis har han selv tatt grep og utvikler Knut Roth, som har en sikker plass som starter fremover. Nå krysser NT-ledelsen fingrene for at OddgeirF ignorerer Roths stadige lønnskrav og fortsetter treningen.
Jeg har ryddet ut noen spillere for å frigjøre fleksibilitet gjennom sesongen og kun hentet én ny inn. For de som ikke er oppmerksomme: Å fjerne spillere fra NT midt i sesongen koster oss entusiasme, så dette er noe jeg vil unngå.
Mer informasjon kommer etter hvert – stay tuned!
Last edited by Steel Fidel at 1/3/2025 4:12:07 AM