För egen del möter jag ju dig imorgon och vinner jag den matchen samtidigt som 1N förlora borta mot Masen, så har jag säkrat seriesegern i praktiken. Masen i sin tur måste vinna båda sina kvarvarande matcher för att säkra en slutspelsplats, annars kan Oxhill smuga förbi med två raka segrar, vilket är fullt möjligt, men inte alls säkert, med tanke på att IoW och GBG väntar. 1N å sin sida behöver slå både Masen och mig i de två kvarvarande omgångarna för att säkra serieseger, men förlorar man mot Masen så riskerar dom att SBK, med GBG och IoW kvar att möta, smiter förbi i sista omgången. Och det påverkar i sin tur bottenstriden, som ni ju redan varit inne på.
Hahaha, vilken j***a soppa =p
Jag får ju anpassa mig så jag inte torskar bägge matcherna och IOW vinner sina. Vore ju onekligen väldigt snöpligt. Samtidigt är jag tämligen körd i kval om jag crunchar för att klara sjundeplatsen ...
Du sitter ju med trumf på hand iaf. Vinner inte IOW på tisdag så kan dom ju inte passera dig. Det går inte att hämta in 120 poäng om dom så skulle möta 5 lucky fan.
Det är lätt att överanalysera men det blir lite katt och råtta lek här på sluttampen. Jag sitter mer eller mindre i samma situation som du gör med IOW fast ombytta roller. Gör du ett ryck och försöker ta en seger till, så måste jag svara. Förhoppningsvis mot ett slutkört och redan avhängt Oxhill. Oavsett vem det blir av oss som slutar 7a efter detta så kommer det bli tungt mot Great 8. Nu är ju målskillnaden så jämn mellan oss också så har man tur kan man kanske komma undan med 2 fina resultat även om man förlorar båda matcherna.
Det hade varit spännande att veta hur hårt Great 8 kvallagen har gått. Är ju minst lika viktiga matcher för dem och jag har svårt att se dem gå in i kvalet med 13 i enth. Spec med sista matchen i grundserien i åtanke. Spånga - NIL blir en riktig nagelbitare.