Snart klar for første obligatoriske kamp.
Vi gikk på et knepent tap i siste oppkjøringskamp. Jeg skulle teste noen nye back-up-spillere, noe som egentlig funka ganske bra, men som vi fikk ikke betalt for, og tapte ufortjent.
Men det er ikke så veldig nøye.
Ny sesong er mer spennende.
Sør-Afrika er første motstander. De bør være overkommelige, men en plutselig kraftig formdupp på flere av kjernen (Lohne, Ringen, Osnes, Wass (pga salg), Sveen og Baltzersen (de 4 siste er vel ikke strength tatt kjerne, men var tiltenkt sine roller - Ringen og Lohne er kritiske) har forkludret forberedelsene til kamp noe.
Så da fikk alle disse (uten Lohne og Wass) reisepass foreløpig. Jeg antar at Osnes og Ringen kommer opp igjen, men det er gode erstattere der ute, så da ble disse hentet inn og vi stiller heller med tynn tropp i første match.
Helnes fra Åndalsnes kommer inn for Ringen/Baltzersen og Haugen fra Bc 'Laukines meskos' kommer inn for Osnes. Helnes har gjort store fremskritt og var uansett nært å komme med, Haugen har hele tiden vært et reelt alternativ for Osnes. Sveen og Baltzersen blir ikke erstattet foreløpig.
Jeg synes fortsatt 25-20 gutta ser veldig lovende ut, så det blir nok bra de neste sesongene