BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 68

Säsong 68

Set priority
Show messages by
This Post:
00
327122.33 in reply to 327122.32
Date: 5/30/2025 6:04:25 AM
Spartanerna
SBBL
Overall Posts Rated:
22
när får man sin trophe?

This Post:
00
327122.34 in reply to 327122.33
Date: 5/30/2025 9:01:36 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
268268
Second Team:
Utopia Vatos
Kan vara efter säsongen, är inte säker. Men den kommer, det är jag säker på =)

This Post:
00
327122.35 in reply to 327122.34
Date: 6/17/2025 7:24:29 PM
Lindö Långbollar BK
SBBL
Overall Posts Rated:
33
Kul match idag! Tror Conference-semifinalen blir lika jämn, ska bli en rolig match. :)

Nu när det snart är slutspelsdags, vilka tror folket vinner hela rasket? AFK mot Hammarby i finalen är en lågoddsare.

This Post:
11
327122.36 in reply to 327122.35
Date: 6/18/2025 2:51:03 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
268268
Second Team:
Utopia Vatos
Ja, dessvärre lär inte konf-semin bli lika jämn, då du har hemmaplansfördel.

Här kommer mitt tips inför slutspel/kval:

Röda sidan
Hammarby borde kunna slå Hoops trots lägre satsning, så pass bra är Hammarby, som kommer vara nyckeln i konf-finalen mot antingen mitt vilt kämpande VV eller LL som kommer banka skiten ur varandra redan i konf-semin. Fördelen ligger hos hemmalaget Lindö. Väl i konf-finalen så känns det som oavsett vilket lag som vinner så bör de köra "normal" för att spara lite kraft i finalen om man nu vill vinna hela rasket. Vågar bägge konf-final-lagen köra på "normal"?

Blåa sidan
AFK har nu fått ordning på skutan och får ses som favoriter, men inte lika stora favoriter som tidigare säsonger.
Hoops får se sitt tappert kämpande lag få tidigt respass. AFK:s senaste möten på hemmaplan mot Field Mice och Skene skvallrar om att de inte ens där i konf-finalen behöver "ta i" för att vinna komfortabelt. Field Mice går nog till konf-finalen men där tar det som sagt stopp.

Så det är egentligen ingen avancerad eller vågad gissning direkt. Men i finalen så vinner AFK med sin hemmaplansfördel 2-0 i matcher, man vill inte riskera skador så man ångar på i två raka och gör slut på lidandet för Vattjom? så fort som möjligt. Jag måste såklart tippa mig själv i finalen, för annars kommer jag anklagas för att ha lagt mig i någon av matcherna bara för att "få in tipset" ;-)

Det blir också sjukt spännande i kvalen nedåt... här är inte alla positionerna satta ännu på röda sidan, så deras kval börjar redan på lördag, men kanske är det lite för lite, lite för sent...
Blåa sidan ser starkare ut så Spartanerna och Markushhh med hemmaplansfördel ser starka ut, så det lag som på röda sidan hamnar femma har chansen att stanna kvar i mina ögon och det ser onekligen ut att kunna bli Jokehim, för inte tappar de 67 poängs fördel mot Oxhill i sista matchen? Jokehim(5) möter Hårdboll(7) och Oxhill(6) möter slutspelsklara Hoops(4).

Det känns överlag som det är jämnare i SBBL nu, vilket jag tycker är både kul(mer utmaning) och tråkigare(jag förlorar fler matcher).
Hoppas alla slipper skador och lycka till!

Så nu är det upp till alla att bevisa mig fel! ;-)

Last edited by _wella_ at 6/18/2025 3:00:14 PM