BuzzerBeater Forums

BB Suomi > U21 maajoukkue

U21 maajoukkue

Set priority
Show messages by
This Post:
00
45982.329 in reply to 45982.327
Date: 6/7/2009 11:26:40 PM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Mulla on koko muu joukkue sellaista kuraa että Hallmanin ehdoilla mennään jatkuvasti, treeniä tulee saamaan niin kauan kun vähänkään rahat riittää sen palkan maksuun.

This Post:
00
45982.330 in reply to 45982.329
Date: 6/7/2009 11:58:40 PM
Overall Posts Rated:
106106
Mulla on koko muu joukkue sellaista kuraa että Hallmanin ehdoilla mennään jatkuvasti, treeniä tulee saamaan niin kauan kun vähänkään rahat riittää sen palkan maksuun.

Mikäli kiinnostaa arvioida, miten tehdä miehestä palkkatehokas, niin ehkä tämä taulukko voi auttaa. http://personal.inet.fi/koti/pakitcup/BBpalkka.xls

Itselleni antoi (taas) tässäkin kaudenvaihteessa hyvät arviot.

Itselläni näytti Joutsenlahdelle 31k - todellisuus 34k
Salonrannalle sitten näytti 20k - todellisuus 21k
Tams näytti 17k - todellisuus 18k
Angulo - heittoa 20$

ja muiden pelaajien (palkat 6k-12k) arviot heitti max tonnin oikeasta. Osa virheistä selittyy mahdollisilla taitojen alatasoilla.

Last edited by hoo-cee at 6/7/2009 11:59:10 PM

This Post:
00
45982.331 in reply to 45982.330
Date: 6/8/2009 1:13:17 AM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Kiitos! Olihan aika tarkka laskelma,tarjos Hallmanille 12 192$ -todellinen 12 257$ :)

This Post:
00
45982.332 in reply to 45982.331
Date: 6/8/2009 5:24:11 AM
Overall Posts Rated:
2626
Koetan saada tänään jossain vaiheessa aikaiseksi U21-joukkueen toiveet taitotasojen suhteen. Tämä kausi tulee olemaan joka tapauksessa ns. välikausi ja uusia nuoria pelaajia olisi tarkoitus ajaa sisään joukkueeseen. Tarkoituksenani olisi saada joukkueeseen mahdollisimman monta potenttiaalista 19-20-vuotiasta palaajaa, joilla koetetaan päästä sitten ensikaudella ensimmäisen kerran suuriin kisoihin mukaan. Tulevat taitotaso vaatimukset tulevat olemaan ohjeelliset, eli jos pelaajan potenttiaali on korkea ja valmentaja sitoutuu treenaamaan mukaan otettavia pelaajia, niin huonommillakin taitotasoilla tulee pääsemään mukaan, mutta katsotaan asiaa tarkemmin, kunhan saan vaatimuksia tuotua esille.
Joka tapauksessa tänään on jo muutamalla uudella yrittäjällä ensimmäiset näytön paikkansa...

-Oldtimer-

From: ietu

This Post:
00
45982.333 in reply to 45982.328
Date: 6/8/2009 7:44:14 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Pointtini on, että monet pelaajat ajattelee omaa joukkuetta ennen maajoukkuetta, joten jokaisesta pelaajasta ei saada kaikkea irti. Ja koska takamiehiä on vaikeampi kehittää monet valitsee isot pelaajat.

Totta, onkohan kenelläkään vastausta siihen että miksi takamiehiä on vaikeampi kehittää? vaikka jos talous ei ole aivan siitä terävimmästä päästä niin periaatteessa halvemmaksi tulisi kehittää takamiehiä koska heillä ei ole palkka niin suuri kuin isoilla miehillä.. mestis ja II-divarilaisillakin on koko ajan vaikeampi ja vaikeampi kehittää näitä potentiaalisia maajoukkuekavereita, koska taso nousee joka vuosi liigassa.

Last edited by ietu at 6/8/2009 7:48:56 AM

From: zafman

To: ietu
This Post:
00
45982.334 in reply to 45982.333
Date: 6/8/2009 7:53:24 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Isoista pelaajista saadaan se etu nopeammin irti sen takia se on monella aloittelevalla/uudehkolla managerilla valintana. Asiaan auttaa se, että bongaa ajoissa jonkin lupauksen ja sitä kautta saa vakuutettua managerin takamies treenin kannalle. SF on kaikkista vaikein paikka treenata, kun siinä periaatteessa tarvii molempien pelaajien taitoa ja se ottaa aikaa. Jos jollain on kysyttävää tuosta takamiesten treenistä niin vastaan mielelläni ja neuvonkin tarvittaessa. Itse olen koko managerointiajan niitä meinaan treenannut. Valitettavasti vasta viime kaudella aloin pitämään kirjaa siitä. Ja tuolta (78242.1) katsomalla näkee, että se on myös nopeampaa treenata sisätaitoja.

This Post:
00
45982.335 in reply to 45982.334
Date: 6/8/2009 8:06:56 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
on kyllä mielestäni tyhmää että sisätaidot kehittyvät nopeammin, koska kuitenkin periaatteessa ollaan koria lähempänä --> helpompi tehdä koreja. itse en sitten tiedä että kuinka kuljetus-, pallonkäsittelytaito vaikuttaa noihin isoihin kavereihin, itse näen sen ainakin takamiehillä varsin tärkeänä, etenkin kuljettamista. Itse aloin tässä keräilemään rahaa noihin ensi vuoden drafteihin, tähtäimessä ostaa joku tasoa kohtalainen/kelvollinen 18 vuotias jamppa treeniin, toivottavasti kyseeseen sattuisi suomalainen kaveri, jota sitten voisi alkaa treenaamaan kunnolla joko pieneksi laituriksi tai puhtaaksi takamieheksi, kun itselläni on tuossa Petri Vikberg(8232444) jolla on ihan hyvät sisätaidot niin hänet voisin ottaa toisena treeniin. itse voisin postailla sinulle jotain jos vaan on aikaa vastailla?

From: Lazze
This Post:
00
45982.336 in reply to 45982.334
Date: 6/8/2009 8:10:30 AM
Riksun koripallot
SM-Koris
Overall Posts Rated:
457457
Second Team:
Riksun koripallot II
takakentän kehittäminen on vaikeampaa kuin sisäkentän, koska tarvittavia taitoja on enemmän kuin senttereillä. Sentterit tarvitsevat pääosin vain lähiheittoja, sisäpuolustusta ja levypalloja. Torjuminen ei ole niin tärkeää.

Tärkein vaikuttava taito ulkohyökkäykseen on kaukoheitto ja se on hitaampi kehittää. Run and gunilla minun arvioni mukaan kaukoheitto vaikuttaa noin 75% ja hyppyheitto 25%. Syötä ja liiku taktiikalla hyppyheiton merkitys tulee melkein puoleen noin 40-50%

Käsittääkseni ulkopuolustus arvosanaan vaikuttaa pelkkä ulkopuolustus pelaajilla. Sekin on hitaampi kehittää kuin vaikka pallonkäsittely tai lähiheitot. Hyökkäyspelin suvujuuteen vaikuttaa syöttäminen, kuljettaminen ja pallonkäsittely, kun sisähyökkäykseen vaikuttaa pelkkä lähiheitot. Syöttäminen vaikuttaa luultavasti eniten, koska syöttämistä ei kehitä muu kuin itse syöttäminen harjoitus, kun taas pallonkäsittelyä ja kuljettamista monet harjoitusmuodot kehitäävät. Joten ulkoarvosanat jäävät usein sisäarvosanoista jälkeen.

This Post:
00
45982.337 in reply to 45982.335
Date: 6/8/2009 8:12:29 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Ja oldtimerille ihan mielenkiinnosta että millaiset odotukset on nyt tämän illan peliin? ja voisiko hieman paljastella että millaisella kokoonpanolla/taktiikalla lähdetään illan koitokseen vai pidetäänkö salaisuutena? itse ainakin näen että takakenttä varmasti on ensi kaudella kunnossa jos noiden potentiaalisten pelaajien kehitys jatkuu samana, en tiedä sitten että onko tulossa millaisia supertähtiä tuonne pitkien miesten osastolla tänä/ensi vuonna, mutta yleensä suomella on ollut aika kova sentteri/PF joukko valmiina.

This Post:
00
45982.338 in reply to 45982.336
Date: 6/8/2009 8:24:22 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Hyökkäyspelin suvujuuteen vaikuttaa syöttäminen, kuljettaminen ja pallonkäsittely, kun sisähyökkäykseen vaikuttaa pelkkä lähiheitot. Syöttäminen vaikuttaa luultavasti eniten, koska syöttämistä ei kehitä muu kuin itse syöttäminen harjoitus, kun taas pallonkäsittelyä ja kuljettamista monet harjoitusmuodot kehitäävät.

eikös hyökkäyspelin sujuvuuteen vaikuta kaikista eniten pelintekijän syöttötaito? ja sitten takakentän treenille kaikista "helpoimmin" kehitettävät taidot ovat mielestäni juuri hyppyheitto, kuljettaminen ja pallonkäsittely.

From: oldtimer

To: ietu
This Post:
00
45982.339 in reply to 45982.337
Date: 6/8/2009 9:32:50 AM
Overall Posts Rated:
2626
Odotukset pelistä eivät välttämättä ole kovinkaan korkealla, kun vanhoja tekijöitä on vain kolme ja loput uusia kavereita. Laitan varmaankin vielä ennen ottelun alkua pari uutta kaveria vielä lisäksi kokeilemaan siipiään, mutta joukkue tulee varmasti muuttamaan koostuimustaan jonkin verran ennen ensiviikkoa.
Tänään lähdetään perinteisellä paikalla ja palloa olisi tarkoitus kierrättää hyvän paikan löytämiseksi. Ottelun lopputuloksella ei tänään sinällään ole tänään mitään merkitystä vaan enemmänkin koetan saada uusista kokeilijoista jonkinlaista kuvaa jatkoa ajatellen.

-Oldtimer-

Advertisement