BuzzerBeater Forums

BB Norge > Landslaget - Status

Landslaget - Status

Set priority
Show messages by
This Post:
00
30761.329 in reply to 30761.328
Date: 12/15/2015 7:11:29 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Ufint. Regner med det var Osnes som ville øke spilleminuttene på landslaget

Med den lønna, så skjønner jeg at du gjerne vil ha han klar til kamp ASAP, ja.

This Post:
11
30761.330 in reply to 30761.327
Date: 12/15/2015 11:53:43 AM
Kongsvinger Giants
BLNO
Overall Posts Rated:
222222
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Var en meget solid kamp av NT syns jeg, men fryktelig synd den sisteperioden. Skal påta meg min del av ansvaret for det tapet da skaden på Hauger kom mot meg. Osnes vart selvsagt kalt inn på en viss managers kontor rett etter kampen (noe som kan forklare noen meget lokale vindkast/full storm på indre østland på lørdagskvelden). Slike unoter skal vi ikke ha noe av, og især ikke i kamper hvor planen er å ta det med ro. Selv om man er 226 cm, så må en likevel ha kontroll på det en bedriver på banen.

Håper selvsagt vi snart ser +1 på Hauger og at han er klar for å bidra igjen på både NT og Vallerud.

Veldig bra at Leknes har kommet til et godt hjem, det var en spiller som bidro svært solid på U21, en av de beste vi har hatt der.

This Post:
22
30761.331 in reply to 30761.330
Date: 12/21/2015 3:29:04 PM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Fin seier for gamle-gutta i kveld. Andorra er over oss på rankingen, og tok muligens for lett på kampen. De gikk ut med TIE, mens vi kjørte normal, da jeg gjerne ville vinne denne kampen. Solid kamp fra Ringen og et par andre, og ratingene ble derfor solide. Hadde det ikke vært for tidlig foul-trøbbel for PGn vår Nilseen og SF Otnes,så hadde nok dette sett enda finere ut.

Uansett, så er vi der jeg forventet. Regner med det blir jevnt mot Østerrike neste uke, mens en seier mot Malta bør være innen rekkevidde. Dermed ender vi med 3-4 eller 4-3. Ingen av delene er godt nok for avansement, men bør uansett få oss noen hakk opp på rankingen og gi oss enklere motstand siden.

Fortsett å tren ungutta, så har vi forhåpentligvis et konkurransedyktig lag om noen sesonger.

This Post:
00
30761.332 in reply to 30761.331
Date: 12/29/2015 2:57:16 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Østerrike. Usikker på om jeg har grunn til å deppe, for de har et bra lag.

MEN, ratingene våre ser unektelig bedre ut, og vi ledet deler av kampen, og faller, nok en gang, sammen i noen minutter i 4th Q. Usikker på om det kan ha noe med stamina å gjøre, for sånn jeg ser det skal vi ikke tape den kampen der med de ratingene.

Litt skuffa over mengden TO's, og performance til guardene, men ellers var vel dette en ok gjennomført kamp.

Nå er fokus på Malta - den SKAL vines.

Vi har en utfordring på guard siden neste år. Flere av våre beste begynner å bli gamle (Hokstad, Norheim og Nilsen), og etterveksten er så som så. På forward siden ser det lyst ut, med Wass, Leknes og et par andre.

This Post:
00
30761.333 in reply to 30761.332
Date: 1/5/2016 5:48:21 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Det ble seier mot Malta, og en kvalikk helt på det jevne er avsluttet med resultatet 3-4. Som forventet, egentlig. Litt stang ut i noen kamper, og veldig stang inn i Sveits-kampen.

Vi ønsket å teste ut noen av de yngre gutta i denne kampen, og lot Wass og Leknes få muligheten, begge to leverte gode kamper, og kan nok komme til å bli en del av ryggraden sammen med Lohne og Ljungman i årene som kommer dersom de blir trent videre.

Ljungman har gjort enorme framskritt denne sesongen, med 6 solide og riktige pops allerede.

Listen over spillere for neste sesong ser for øyeblikket slik ut:

Med videre:
Flo: 113 SP / 31år (SG/SF)
Sakshaug: 113 SP / 28år (PG/SG/SF)
Rolandsen: 121 SP: 29år (SF/PF)
Ringen: 107 SP / 31år (PF)
Baltzersen: 101 SP / 31år (PF/C)
Hauger: 104 SP / 30år (C)
Ljungman: 111 SP / 24år (PG/SG)
Lohne: 126 SP / 26år (PG/SG)
Wass: 104 SP / 25år (SF/PF)
Leknes: 104 SP / 23år (PF/C)

Borderline:
Nilsen: 114 SP / 32år (PG)
Osnes: 80 SP / 31år (C)
Bekkelund: 117 SP / 30år (SF)
Otnes: 122 SP / 34år (SF/PF)
Hestnes: 89 SP / 32år (C)

Definitivt ute:
Hokstad: 117 SP / 34år (SG)
Norheim: 114 SP / 33år (PG/SG/SF)

Vi har med andre ord 10 spillere som er klare. Jeg antar at Otnes og Osnes blir med en sesong, muligens også Nilsen og Hestnes, så da har vi plass til 3-4 gubber til.

Potensielle nye spillere inn er:
Svein Teigen 23 år, 102+ SP, SF
Hans Melberg 27år, 107 SP, PG (men trenger litt trening)
Tarik Sveen, 27år, 110 SP, PG/SG (veldig endimensjonal, dessverre)
Samt noen få til. Noen på U21 holder også på å nærme seg.

This Post:
22
30761.334 in reply to 30761.333
Date: 1/6/2016 5:00:55 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Vi er nå rangert som nummer 59, forøvrig, opp fra nummer 72 på starten av sesongen - det er også noe å ta med seg, og bør i alle fall gi oss noe enklere motstand ved neste korsvei

This Post:
11
30761.335 in reply to 30761.334
Date: 1/26/2016 3:55:40 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Tap for Sverige.

Det er alltid kjipt å tape for söta bror, men skal man være objective, så er 39 rangerte Sverige ett hakk sterkere enn oss på papiret for øyeblikket (jeg så blant annet deres ene transfer-listete PF som hadde 138 SP.... Ingen på Norge er i nærheten av det).

Men, vi hadde 76-76 etter 3Q, og leverte gode ratinger. Nok en gang ser dog manglende kondis ut til å spille en rolle.

Det som er positivt er at det har vært en god utvikling på flere av de i de lave 20-årene. Og jeg begynner faktisk å bli smått optimistisk før neste sesong, det jobbes bra med talentene. Wass, Leknes, Lohne, Ljungman og Teigen som allerede er inne, og er i 23-26 spennet popper til stadighet, og noen av de andre som jeg har på trackeren i samme alder og noen år yngre viser også prov på å kunne bidra om ikke for lenge. De eldre gutta viser tegn på slitasje (Otnes, som peaket med sine 122 SP begynner nå å droppe, og vil nok være ute neste år, det samme gjelder Hokstad, som ikke har droppet så mye, men som har klare mangler)

This Post:
11
30761.336 in reply to 30761.335
Date: 1/26/2016 1:20:22 PM
Kongsvinger Giants
BLNO
Overall Posts Rated:
222222
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Alltid kjipt å tape for naboen ja, men utifra ranking osv syns jeg det var mye positivt her. Det vart ikke slakt, og 3de perioden var meget solid! Og som du sier, det gror godt blant de yngre nå, det kommer til å bli mye moro med NT i sesongene som kommer

This Post:
00
30761.337 in reply to 30761.336
Date: 2/9/2016 3:31:28 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Solid kamp mot NZ. (36255) Gode ratinger mot et lag på vårt eget nivå.

Laget til neste år begynner å utkrystallisere seg.

PG virker til å bli Nilsen og Gundersen (Lohne kan bli sendt dit etterhvert om en annen SG melder seg på.

SG ser ut til å bli Lohne og Ljungman

SF er en vanskelig posisjon. Otnes er for gammel (dessverre), og Sakshaug/Flo bør ikke være sterke nok til å være starting. Begge er fine utility spillere, bade på SG og SF pos, men ikke mer enn det. Teigen er på vei, og kan bli løsningen i løpet av neste år. Wass kan også bli valgt om vi går for inside-taktikk.

PF - Ringen er selvskreven, Leknes en meget god backup. Rolandsen er back-up her og på SF.

C - Hauger er eneren, Hestnes og Osnes blir brukt basert på GS.

This Post:
11
30761.338 in reply to 30761.337
Date: 2/27/2016 3:59:01 PM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Snart klar for første obligatoriske kamp.

Vi gikk på et knepent tap i siste oppkjøringskamp. Jeg skulle teste noen nye back-up-spillere, noe som egentlig funka ganske bra, men som vi fikk ikke betalt for, og tapte ufortjent.

Men det er ikke så veldig nøye.

Ny sesong er mer spennende.

Sør-Afrika er første motstander. De bør være overkommelige, men en plutselig kraftig formdupp på flere av kjernen (Lohne, Ringen, Osnes, Wass (pga salg), Sveen og Baltzersen (de 4 siste er vel ikke strength tatt kjerne, men var tiltenkt sine roller - Ringen og Lohne er kritiske) har forkludret forberedelsene til kamp noe.

Så da fikk alle disse (uten Lohne og Wass) reisepass foreløpig. Jeg antar at Osnes og Ringen kommer opp igjen, men det er gode erstattere der ute, så da ble disse hentet inn og vi stiller heller med tynn tropp i første match.

Helnes fra Åndalsnes kommer inn for Ringen/Baltzersen og Haugen fra Bc 'Laukines meskos' kommer inn for Osnes. Helnes har gjort store fremskritt og var uansett nært å komme med, Haugen har hele tiden vært et reelt alternativ for Osnes. Sveen og Baltzersen blir ikke erstattet foreløpig.

Jeg synes fortsatt 25-20 gutta ser veldig lovende ut, så det blir nok bra de neste sesongene

This Post:
00
30761.339 in reply to 30761.338
Date: 3/7/2016 3:40:33 PM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9999
Second Team:
Grøa Allstars II
Sorry, to tap mot dårlig motstand - det skal jo ikke skje. Bra ratinger, og vi skal strengt tatt ikke tape (hverken denne eller forrige, men spesielt denne - rent rating-messig).

Vi får prøve igjen.... Bra debut av Helnes, forøvrig.

Advertisement