BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 13

Säsong 13

Set priority
Show messages by
From: sku88an

This Post:
00
149109.310 in reply to 149109.309
Date: 8/29/2010 6:43:08 AM
Overall Posts Rated:
2929
Ja det har varit lite busy busy :)
Grym match igår, såg precis sista minuten i repris. Jag har en jäkla massa tur efter att min C blivit utfoulad minut 24 o jag inte har ngn backup. 2 skador hos Masen innebär att jag har lite chans trots allt, men det krävdes en buzzerbeater från min SG-reserv som spelade C för att vinna :)

Oerhört viktig (o turlig) seger, nu ska vi nog snart kunna räkna in slutspelsplatsen!

This Post:
00
149109.311 in reply to 149109.310
Date: 8/29/2010 10:14:39 AM
Overall Posts Rated:
8080
Det var definitivt en riktigt viktig seger för dig. Det är ju ruskigt jämnt i topp 5, framförallt med tanke på att jag har lag 2-4 kvar på schemat!

Även om Masen fortfarande kan vinna serien å känns det nu som att segerstriden står mellan SBK, 1N och mina grabbar. Tack vare poängskillnaden har jag i praktiken två matchers ledning, så jag får trots allt räknas som favorit, medan jag håller 1N som andrahandsfavorit med tanke på deras forcering under säsongens andra halva. Just nu är det lite irriterande att så många gav bort segrar till 1N medan dom var under isen, men det skulle lika fullt vara väldigt imponerande (och nästan förnedrande för oss andra) om dom skulle gå och ta totalsegern till slut.

This Post:
00
149109.312 in reply to 149109.309
Date: 8/29/2010 10:17:23 AM
Overall Posts Rated:
8080
Verkar totalt dött, både här och på sverigeforumet. Semifinalerna i Svenska Cupen har avgjorts utan en kommentar.

Jag kan iaf säga att jag är nöjd att vi lyckades vinna till slut även om det satt långt inne efter en första katastrofal quarter. Laget lider fortfarande av tveksam gameshape på guardsen, vilket gör att det för min del mest handlar om att maximera laget inför kvalserien.

Jag har också tänkt på det. Många är väl precis tillbaks från semestrar och har fult upp med att komma ikapp på jobbet. Det känns dessutom som att Kalle dog i kvarten när bara Bissy överlevde från SBBL, vilket innebar att dte i praktiken inte återstår något lag med en rimlig skrällchans och därmed försvann också spänningen ur denna års upplaga av lotteriet.

From: jeanluc

This Post:
00
149109.313 in reply to 149109.310
Date: 8/29/2010 9:15:07 PM
Overall Posts Rated:
55
Grym match igår, såg precis sista minuten i repris. Jag har en jäkla massa tur efter att min C blivit utfoulad minut 24 o jag inte har ngn backup. 2 skador hos Masen innebär att jag har lite chans trots allt, men det krävdes en buzzerbeater från min SG-reserv som spelade C för att vinna :)

Sånt där hatar jag iofs. Jag har också förlorat matcher när jag lyckats foula ut motståndaren center tidigt fjärde quartern. Glädjen då man tror att nu är det ju säkert och man väntar på att sin egen center ska pounda i 20p till mot en PG center försvinner ganska raskt då lillkillen stänker jumper på jumper och gör mer poäng än min center under sista minuterna.
Det är ngt allvarligt fel på matchmotorn vid såna extrema situationer antar jag. Annars vore det ju konstigt.. det ska ju bara inte gå.

From: Mannen

This Post:
00
149109.314 in reply to 149109.313
Date: 8/30/2010 1:56:32 AM
Overall Posts Rated:
7575
Nu hade ju som sagt masen två skador ungefär samtidigt vilket antagligen tog bort mycket av fördelen från att Slamdunkers Center blev utfoulad.

Vad jag tror skulle hända i en riktig match och det kanske simuleras även i matchmotorn, är att resten av laget skulle sjunka in för att hjälpa lillkillen. När centern blir tripplad kommer han kicka ut bollen igen och då är det upp till skyttarna att sätta den. Ibland sitter skotten och ibland inte. Men det är iaf inte helt orealistiskt att centern inte gör 30 poäng här tycker jag.

/Mannen
This Post:
00
149109.315 in reply to 149109.314
Date: 8/30/2010 3:20:06 AM
Overall Posts Rated:
8080
Vad jag tror skulle hända i en riktig match och det kanske simuleras även i matchmotorn, är att resten av laget skulle sjunka in för att hjälpa lillkillen. När centern blir tripplad kommer han kicka ut bollen igen och då är det upp till skyttarna att sätta den. Ibland sitter skotten och ibland inte. Men det är iaf inte helt orealistiskt att centern inte gör 30 poäng här tycker jag.

Precis. Jag är ganska övertygad av att det är så matchmotorn fungerar också, eftersom BB-Charles och kompani verkar vara lite av Basket-geeks och sätter än ära i att matchmotorn fungerar så långt som möjligt enligt gammal hederlig "baskelogik" (bortsett från alla evinnerliga timeouts i redan avgjorda matcher då, där är dom ju helt ute och cyklar, eller så är det bara en hyllning till Bengt-Åke Gustafsson).

From: Jokehim
This Post:
00
149109.316 in reply to 149109.315
Date: 9/1/2010 9:53:28 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Så har PowerpuffPågarna gett upp hela sitt lag och sålt iväg det sånär som på en spelare. Några av spelarna sålda för extremt lite pengar men med stor slant på banken och möjlighet att bunkra under resterande delen av säsongen så kanske han kan komma igen inom kort och bli än starkare än han är just nu men det blir inte lätt helt klart.

Innan han sålde av sina spelare hann han sabba för Estudiantes och ta sin enda seger i SBBL. Lite synd av rättviseskäl att man sålde av efter två omgångar av mötena i konferensen för detta blir förstås en stor fördel för övriga lag som kan vinna väldigt stort och matcha sina lag gratis i en match.

PPP hade knappast haft chansen i vilket fall att klara sig kvar utan en satsning.

This Post:
00
149109.317 in reply to 149109.316
Date: 9/1/2010 10:39:34 AM
Overall Posts Rated:
2828
Blir intressant att följa ditt PPP med vilka inköp som du väljer.

Lycka till!

Message deleted
This Post:
00
149109.319 in reply to 149109.316
Date: 9/1/2010 10:53:18 AM
Overall Posts Rated:
55
bli än starkare än han är just nu men det blir inte lätt helt klart.

Just nu har jag ju inte så starkt lag så det kommer nog bli ganska lätt att bli bättre än vad jag är nu (a)

Hur jag ska bygga mitt lag kommer bero på följande:
1. Draften, om jag får ngn fin talang utgår jag från honom och försöker hitta liknande svensk talang
2. Om draften går åt pipan blir det ut på marknaden för att hitta en svensk talang eller två..

Ska nog bli bra :P Jag ligger inne med nästan 15M nu woo :P

This Post:
11
149109.320 in reply to 149109.319
Date: 9/4/2010 3:50:20 AM
Overall Posts Rated:
8080
Så var det dags för säsongen knepigaste match när det väljer taktikval. Både du och jag kan välja att anfalla outside (där du är snäppet bättre), inside (där jag är snäppet bättre), eller balanserat, så det blir rejält knepigt att välja taktik. Försvarsmässigt ser det också liknande ut, så det är riktigt knepigt men roligt!

Advertisement