Hehe, jag visste inte riktigt var jag ville komma heller egentligen. En sak jag ville komma till kom jag på efteråt. Det var att "Ett av de bästa lagen i BB" som du sa, faktiskt är rätt intressant vilket det är eftersom folk nog har rätt olika åsikter om vad som är de bästa lagen i BB.
Men jag är inget teoretiskt proffs på det här, så ja va inte ute efter att spela som om jag var nån PG expert eller nåt. Det är bara min reflektion att det inte verkar som att så många lag lägger tid å pengar på fina PGs, å de som trycker upp passningen högt verkar skita i resten av förmågorna å kör med två feta insidestjärnor (generaliserar).
JAg köpte 2 19-åringar förra säsongen som båda tränas som SG typ, men de hade lite olika förmågor från början å den ena är väl tänkt att bli PG så småningom. Men Passing blir inte hans starkaste egenskap. Jag är inte jättekåt på JS, men 10 (jokehim) låter lite väl lågt för en tänkt starting PG i mitt framtida lag. Jag tror bara inte att jättehög passing är viktigt. 13-14 kanske jag siktar på. Å det skulle innebåra OD på 11-12 enligt din plan. Det tycker jag låter alldeles för lågt... Men sen kommer jag knappast ha råd att behålla Malte när jag har tränat klart honom.
Ang Superfly så är det väl både och. Självklart gör han det bästa av sin populäritet , men framförallt är han väl en riktigt bra day trader (utan att köpa å sälja hela dagarna). Han har stenkoll på priserna, vet vad som är värt att träna upp llite för att få bättre betalt samt köper spelare som han vet att han kan träna upp till den nivån han vill på ett par veckor. Han köper väl inte direkt spelare som han slänger ut direkt till högre pris. Sen är han lite dryg å rätt hård mot alla som jättegärna vill bli älskade på forumet men inte riktigt är så vassa som de vill tro att de är typ. Å får därför en del (oförtjänt) skit.