Största problemet är trots allt antalet användare. Antalet börjar verkligen öka nu med 533 användare i svenska BB men går man tillbaks 3 säsonger vilket är det material nuvarande U21 huvudsakligen baseras på så var det inte ens hälften av detta om jag minns rätt. Nu börjar antalet managers i BB Sverige närma sig många fler länder än tidigare och borde också göra landslagen mer konkurrensdugliga. Varken Belgien eller Tjeckien som U21 torskade mot har märkbart många fler användare just nu så kanske kan vi hämta igen en del av försprånget de fått senaste åren.
När det gäller Tjeckien som vi torska mot senast verkar de ta sina landslag långt mer allvarligt än jag och Sidi gör. Deras managers jobbar hårt med TIE deals och deras seniorcoach har dessutom ett av topplagen i BB så jag gissar att de ligger på sina användare för att träna rätt. Det är inget jag någonsin kommer att göra. Detta är ett spel för mig och inte ett verktyg för att tjata på andra användare. Så seriöst kan jag inte ta det i alla fall. Men jag skulle inte ha något emot att ha bollplank där man i detalj kan ge rekommendationer till de som är intresserade om vad vi tror är fördelaktigt för deras spelare.
En sak som jag däremot tror vore trevligt är att man mailar ut information om BB till nya användare. Detta gör man i Sokker som är konkurrerande fotbollmanager spel. Vet inte om det just har någon effekt men låter i alla fall trevligt. Vet inte om vår GM kan lista nya lag varje vecka så att någon kan skicka ett standardmässigt BB-mail till dessa. Vet att andra spel har mentorer med varierad framgång också. Men bara skicka iväg ett BB-mail och uppmuntra nya användare att posta frågor i forumet tror jag skulle vara uppskattat. Jag uppfattar det inte som att nybörjare blir otrevligt bemött i Sverigeforumet men har hört att det funnits såna tendenser tidigare.
Tycker att det inte vore fel om vi hade ett mer aktivt forum än det är just nu. För detta krävs det fler nybörjarfrågor