Hier een update over de voortgang van de 18-jarige talenten! (NB: van de gegevens die ik heb is niet alles helemaal up to date, de updates zijn voornamelijk van de laatste 2 weken met een paar die nog wat langer geleden zijn, dus het kan zijn dat een aantal spelers al beter zijn dan ik hieronder beschrijf).
We hadden een grote lijst met spelers die we gescout hadden: 72 stuks.
Helaas waren niet alle talenten veelbelovend door lage skills en hebben niet alle managers gereageerd op mijn berichten. Iets meer dan 1/3de van de gescoute spelers zijn daadwerkelijk getrained en hebben kans om het team te halen: 25 stuks.
Van deze 25 zijn er helaas maar 2 die meer dan 60 TSP hebben volgens mijn laatste updates, terwijl er toch een heel wat spelers gescout waren met meer dan 50 TSP. Veel van de getrainde spelers worden echter gebalanceerd getrained, en ik heb voor de guards ook gevraagd om de focus te leggen op OD wat langzamer traint (er is al een speler met 12 OD!). Daarnaast is het ook mooi om guards met IS te hebben en bigs die niet de bal naar de tegenstander passen.
Hier een paar uitblinkers:
Herre Buurstee van 7city Sinners
(33829314)Pjotr Meuleman van SVZ
(33828868)Manus Bekenkamp van Aasterberg Hornets
(33828945)Hendrik-Jan Steen van Seventynickers
(33829078)Nout Eikema van Altius Wolves
(33828956)Doede van Polanen van Donarrules
(33828757)Guido Bel van Almere Galaxy
(33829341)Hotze Eelman van Tall Trees
(33828996)Zoals je ziet zijn het voornamelijk guards. Er worden helaas niet veel bigs getraind met een hoog aantal totale skill points, maar ik heb de managers die een big hebben gevraagd om zich te richten op de inside skills met het vooruitzicht op een goede kans op een plek in het U21 team. Ik ga er wel van uit dat ik volgend seizoen een aantal sterke bigs kan presenteren.