BuzzerBeater Forums

BB Norge > A-Landslaget Consolation Tournament -- Season 10

A-Landslaget Consolation Tournament -- Season 10

Set priority
Show messages by
From: Haagen

This Post:
00
112734.18 in reply to 112734.17
Date: 10/5/2009 5:01:16 AM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Ny kamp i dag, vi står med pene 2-0 foreløpig men møter helt annen motstand i dag mot Slovakia. De har et par spillere å passe på i kveld.

Branislav Drunek (5145352)
Michal Kokoš (4887348)

Slovakia er store favoritter men vi har alltid en god mulighet.

De har spilt en svært defensiv taktikk foreløpig i WT så vanskelig å sette taktikk i kveld, men laget er foreløpig satt opp.

Kampen starter 1900.

This Post:
00
112734.19 in reply to 112734.18
Date: 10/5/2009 2:46:20 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Herlig sesong, herlig kamp, flinke spillere ;)

120-105 mot Slovakia var rett og slett et kjemperesultat for oss, vi står nå med 3-0.

This Post:
00
112734.20 in reply to 112734.19
Date: 10/5/2009 2:56:34 PM
Overall Posts Rated:
3838
Ja, Gratulerer igjen! Lille Norge vokser litt med Haagen bak spakene. Det var mange som kan være stolt av landslagsspillerne sine i dag. Mye bra prestasjoner. Vetle, Hr Skov, "KO", Kjell Englund, Kent Ask m.fl var i storform, og med en tidlig taktisk takling av Drunek holdt vi dem unna lenge nok til at de ble slitne og isberget Norge kunne senke dem som Titanic i tåkevær.

From: Milly

This Post:
00
112734.21 in reply to 112734.1
Date: 10/5/2009 3:55:39 PM
Overall Posts Rated:
4646
Hvorfor er Norges lag så dårlig på posisjonen Small Forward?
Er det ingen som trener SF-erne? Er det ingen SF som får spille SG og slik forbedre treningen? Hva er grunnen til at landslaget har tapere på denne posisjonen?
Det er flere spørsmål enn svar. Jeg lurer på hvordan denne situasjonen kan forbedres ...

Older than the rest ...

This Post:
00
112734.22 in reply to 112734.21
Date: 10/5/2009 4:20:10 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Ikke lett å svare kort på det spørsmålet, men de som spiller der for øyeblikket er definitivt ikke dårlige spillere og det finnes ikke veldig mange spiller i BB som er gode SF spillere. Vi må heller ikke se oss blinde på ratingen hver enkelt spiller får etter en kamp men heller se hva de bidrar til. På landslagsnivå som ønsker vi oss gjerne en spiller som f.eks har sensational OD og sensational ID, samtidig som han også har bra med JS/JR og IS, i tillegg så bør spilleren har rebounds og ikke være helt ute å kjøre på handling/passing. Som alle da skjønner så krever det mye å trene en slik spiller og mitt forslag er at de som ønsker å trene slike spillere kjøper inn lave centere/PF som allerede er brukbare på innside skills slik at de kan trenes i guard posisjonen.

Hvis du ser på kampen i dag så gjør Ågotnes en kjempejobb og var veldig viktig for seieren. Han bidrar til at vi klarer den offensive ratingen vi har og at vi klarer å demme opp for angrepet til slovakerne.

Slik det er for de aller fleste landslag nå så må de bytte på spillerne i SF posisjonen når de ønsker å endre taktikk, drømmen er å ha en spiller som kan brukes i forskjellige taktikker slik at man blir uberegnelige og vanskelig å forutse hvilken taktikk man kommer med.

Vi har flere spillere som trenes til å bli gode SF spillere, Ågotnes og Holm er godt på vei, mens Skov begynner å bli litt for gammel men holder bra til run&gun posisjonen. Det vi kanskje mangler mest er en som er god nok på IS også.

Men vennligst ikke kall spillerne våre tapere Morty ;), de slo tross alt nettopp et land som er rangert blant de 27 beste i BB og vi er tross alt bare på 53 plass foreløpig.

This Post:
00
112734.23 in reply to 112734.22
Date: 10/5/2009 4:26:27 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
En veldig god SF i mine øyne ser for øvrig slik ut.

Jump Shot: Sensational Jump Range: Prolific
Outside Def.: Sensational Handling: strong
Driving: strong Passing: Strong
Inside Shot: Sensational Inside Def.: Sensational
Rebounding: promient Shot Blocking: respectable
Stamina: Strong Free Throw: prominent

Kan selvsagt være enda bedre også, men med en slik spiller så kan man gjøre mye med f.eks run&gun og look inside taktikker.

Er sikkert mange som har andre kriterier for en SF men det er en slik spiller jeg selv kunne tenkt meg ihvertfall

From: Unkel

This Post:
00
112734.24 in reply to 112734.22
Date: 10/5/2009 4:28:33 PM
Overall Posts Rated:
2020
Men vennligst ikke kall spillerne våre tapere Morty ;), de slo tross alt nettopp et land som er rangert blant de 27 beste i BB og vi er tross alt bare på 53 plass foreløpig.
Sorry, far min satt og studerte juniorlandskampen og kastet seg utpå. Han vet at landslagsspillere lett kan være nærtagne, men tenkte å få i gang en diskusjon om hvordan oppskriften for å trene opp spillere til gode SF-ere kan være. Landslaget spilte vel egentlig over evne i kveld (litt à la VIF, kanskje?)

Last edited by Unkel at 10/5/2009 4:29:59 PM

This Post:
00
112734.25 in reply to 112734.24
Date: 10/5/2009 4:46:08 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
hehe, alle har lov å mene noe om landslaget og at vi får noen diskusjoner er bare bra. Interessen for landslaget generellt er veldig lav synes nå jeg. Vi slo et bedre lag i dag men det har vi tenkt å gjøre flere ganger framover også.

Men over til diskusjonen så anbefaler jeg at det handles inn spillere som har vært trent i PF/C posisjonen som er lave nok (Maks litt over 2 m) som kan trenes som guards, da får du gode spillere til slutt. Eller så kan du selvsagt gjøre motsatt, trene spillere som guards først så bytte til center/PF etter noen sesonger.

Vil man trene de fra starten av så er det bare å lete etter spillere på 18-19 år med respectable på de aller fleste skillsene.

Bra med potential og tålmodighet må også til, for det tar laaannnnggg tid.

Suverent med litt diskusjoner er bare å fyre løs når man har noe på hjertet.

This Post:
00
112734.26 in reply to 112734.25
Date: 10/5/2009 5:10:06 PM
Overall Posts Rated:
3838
Bra med potential og tålmodighet må også til, for det tar laaannnnggg tid

Definitivt, i tillegg til at det går hardt utover lagets sportslige prestasjoner. For at man skal klare seg greit sportslig anbefaler jeg å trene meget jevnt foran å kjøre en sesong utside, en innside osv, iom at man alltid vil ha en spiller med overvekt på det motsatte av hva han må trenes i. F.eks: Holm som er trent mest på innsiden (ingen hemmelighet) gir meg ikke full valuta når jeg nå må kjøre han i PG/SG posisjon.

This Post:
00
112734.27 in reply to 112734.21
Date: 10/6/2009 6:08:48 AM
Overall Posts Rated:
88

Arve kommer om noen sesonger.
Eneste problemet er at han er litt gammel. For tiden trenes han i innside skills sammen med Åge Guttormsen, men skal over på utsideskillls om noen sesonger.

Weekly salary: $ 13 368

DMI: 142400
Height: 6'10" / 208 cm
Potential: hall of famer
Game Shape: proficient

Jump Shot: respectable Jump Range: respectable
Outside Def.: respectable Handling: average
Driving: prominent Passing: respectable
Inside Shot: proficient Inside Def.: proficient
Rebounding: strong Shot Blocking: proficient
Stamina: mediocre Free Throw: mediocre

Experience: inept

Sometimes I think, sometimes I don't
This Post:
00
112734.28 in reply to 112734.27
Date: 10/12/2009 2:11:14 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Ny kamp i dag, gikk 1600 mot Saudi-Arabia borte.

Vi vant kampen 119-109 og fikk spart opp litt ekstra entusiasme før vi møter danskene neste uke. Det blir en veldig spennende kamp da de ikke tåler mer enn et tap til for å komme seg videre.

I dag stilte vi med.

Ask - Ågotnes
Englund - Johnsen
Holm - Haavi
Johannessen - Aaberg
Läferberg - Stamnes

Kampen gikk som forventet etter at vi startet fryktelig dårlig. Er glad motstanderen ikke kom med CT som jeg fryktet litt for da blir det fort tap når man selv stiller med TIE.

Advertisement