Oxill vs GBG kan också bli en intressant fight, men frågan är ju om de slåss om att bli 5:a eller 6:a, ett par extra matcher är ju inte fel...
Nu har Oxhill i mina ögon gjort ett par märkliga beslut den här säsongen, men att dom skulle satsa på en sjätteplats har jag väldigt svårt att se med tanke på vilket motstånd som kan vänta i kvalet. Även om GBG slagit alla tre potentiella motståndare i seriespelet, så är ingen av dom en säker seger. När det gäller TT så kan dom definitivt bättre än dom visat hittills (i inbördes mötet spelade dom f.ö. TIE mot normal på bortaplan), så det kan bli ett riktigt tufft motstånd. Så även om Christality verkar gillar att gambla så har jag svårt att se att dom skulle föredra att komma sexa och jag skulle bli än mer förvånad om Skalman gjorde det.
Frågan är om man verkligen tjänar speciellt mycket ekonomiskt på de sista matcherna, eftersom supportarna kommer att vara mindre nöjda hela nästa säsong och man därmed kommer att få snäppet mindre publik under hela säsongen.