Itse olen kärsivällistä taktiikkaa käyttänyt aika paljon. Omasta mielestä taktiikka ei ihan parhaalla tavalla toimi jos centteriksi laitetaan PG ilman sisätaitoja. Itse aikoinaaan SF reeniä käyttäessä jouduin peluuttaan heitä välillä C paikalla ja usein tällöin taktiikka oli kärsivällinen. Kärsivällisen onnistumiseen pitkälti riippuu takamiesten heittotaito. Jos sun PG ja SG kärsivällisessä taktiikassa on lähes yhtä kovia kuin C, niin silloin heitot jakautuu aika 40-40. Jos taas C on selvästi paras hyppyheittäjä (kuten viime ystävyyspeli), niin hän ottaa yli puolet ratkaisuista.
Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon myös se, että kestävyyttä tämä vaatii ehkä hieman normaali 48min enemmän, kun ottaa ratkasuja molemmissa päissä.
Usein parhaita hyötyjä tästä kärsivällisestä taktiikasta on saanut hieman heikompia joukkueita vastaan esim ccupissa, kun ei ole tarvinnut laittaa kaikkia parhaita kentälle. Harvoin tällä kuitenkaan tasaisia pelejä on käännetty voitoksi, joten hirveän suositeltava taktiikka tämä kuitenkaan ei ole.