Tällä hetkellä Oldien ranking on 25 maassamme. Kauden kuusi viimesellä viikolla mukaan astuneen Skebzin ranking on 30, ja molemmat pelaavat samalla tasolla kakkosessa. Lultavasti Oldie kyllä kyykyttäisi Skebzin porukkaa, mutta missä kuitenkaan näkyy tämä Mestarin suuri peliäly ja pelimoottoritietämys? Voidaanko väittää siis, että Skebzien nousujohteinen ura johtuu tuurista, kun taas Oldiella huonosta tuurista? Kuinka usein olemme nähneet kolmosdivarin porukoita cupissa 8 joukossa, kuten Skebzit viime kaudella?
Oletko huomioinut sitä että kolmosessa saattaa tulla näitä 21-1 pelien sarjoja, jotka varmasti vaikuttavat enemmän tuohon rankingiin, kuin esim kakkosen 11-11 saldo esimerkiksi? ja tottakai, kyllähän nyt tuolla Cupissa helposti pärjää, jos arpaonni osuu kohdalle, esimerkiksi suomessa voisi vaikka botti melkein päästä hyvällä tuurilla finaaliin, jos he pelaisivat vain toisiaan vastaan.
Kuten Henrik,
tiedätkö mitkä kaikki vaikuttavat tähän rankingiin? Voiko homma millään olla näin, että mestiksestä kolmoseen ei ole kuin kourallinen päteviä tyyppejä? Kuulostaa vähän hassulta. Ja ettei vain tuo kokemus olisi hieman yliarvostettua pelimoottorin ymmärryksen tiimoilta. Väittäisin, että jokainen mestikaan noussut olisi varmasti MJ-pestin arvoinen kyky. Entäpä kokeneet ja sieltä pudonneet?
Kyllä minä näin väittäsin. en kuitenkaan ala nyt mollaamaan ketään tästä että kuinka he ovat nousseet minnekkin ja ketkä tippuneet, mutta itse asian näin näkisin. En usko että jokainen joka pelaa tälläkin hetkellä mestiksessä olisivat MJ-pestin arvoisia. Suomessa vielä tällä hetkellä voi nousta esim. mestikseen vaikkapa vaikuttavalla ulkohyökkäyksellä ja kohtuullisilla pakeilla, RnG ja miespakki joka peliin. Minusta tuo ei kerro tarpeeksi valmentajasta mitään jos hän nousisi mestikseen noilla ansiolla, pelkästään sen että hänellä on hyvä tiimi.
Ja varmasti on managereita jotka osaavat paremmin MJ-hommat kuin oman tiiminsä, etenkin nämä jotka tietävät pelimoottorista jotain, omassa joukkueessa ei ehkä ole budjettia saada niin hyviä pelaajia kuin pitäisi liikkeelle ja maajoukkueessa se taas on mahdollista, käytössä on puolustava pelaajatyyppiä, joitakin kovia hyökkääjiä, väittäisin että maajoukkue ja oma joukkue on kaksi eri asiaa, sen varmaankin on oldi osoittanut, u21 tiimi on menestynyt ja hänen oma tiiminsä on jäänyt hieman taka-alalle.
Itse tarkkailisin pätevyyksiä seurajoukkueen menestyksen tiimoilta, ennemmin ku antaisin ylitsevuotavaa arvostusta tyypeille, jotka ovat osaaottavaisia ja äänekkäitä konffeissa. Vai onko näin, että manageri ei voi olla pätevä ellei olle aktiivinen konffeissa ja vieläpä kokenut päälle?
Siis tottakai jos vaikkapa joka päivä täällä turisee jotain niin manageri saa tunnettavuutta. äänestäisitkö itse mieluummin Sauli Niinistöä kuin Tapani Tölliä?