BuzzerBeater Forums

BB Norge > Salg Norske talenter

Salg Norske talenter (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
36530.136 in reply to 36530.135
Date: 6/3/2009 8:06:49 AM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Er de suverene så er det bare å hive de inn på det norske landslaget så blir de tilgjengelig om litt.

Er vel en av mulighetene våre på sikt om vi skal bli en nasjon som kan konkurere med de andre!

This Post:
00
36530.137 in reply to 36530.135
Date: 6/3/2009 8:06:52 AM
Overall Posts Rated:
00
Enig med deg der. Håper at scoutene til u21 er like flinke i år til å få de beste som er på bot lag inn på landslaget.

Ellers er det jo bare å søke på norsk/18år men resultatet er helt inn i natten dårlig. Søker man derimot på de veldig underholdende men frekke(re enn flatlusa. Et uttrykk som blir brukt alt for sjelden) spanjolene på max 18, min 4000$ salery og min potential of superstar får man opp 19 spillere. Hvor noen av de er veldig, veldig bra.

Mitt håp er at de som er aktiv i hvertfall har noen norske spillere de trener. Her bør lag med spillere på landslagene også få noe igjen f.eks prosenter spillerlønninger siden fare for skade er til stede. Dette vil også gjøre det lettere å beholde og trene de norske stjernene.

Kan jovirke som draftet fortsatt har sine mangler. Bør vel være flere bedre spillere i draftet enn 4-5 som virker som trenden (Er litt usikker på dette punktet da jeg ikke kan se alle rookiene sine skills). I tillegg er det helt idiotisk at man ikke får vite alder på første scouting seasion.

Men dette kommer til å bli en veldig spennende sesong !

From: Borislav

This Post:
00
36530.138 in reply to 36530.137
Date: 6/3/2009 9:16:04 AM
Overall Posts Rated:
4545
Det er i alle fall synd å se talenter gå til grunne. Det må da være bedre å selge unna unge talenter og kjøpe eldre, bedre spillere for mindre penger, enn å la de råtne på rot. Jeg fatter det ikke. Bad management! Eksempel:

NN
Center
Owner:
XX

Height: x / x cm
Potential: superstar
Game Shape: respectable

Jump Shot: ? Jump Range: respectable
Outside Def.: ? Handling: ?
Driving: ? Passing: respectable
Inside Shot: respectable Inside Def.: respectable
Rebounding: respectable Shot Blocking: ?
Stamina: respectable Free Throw: ?

Ikke trent forrige sesong, ingen kamper spilt...

This Post:
00
36530.139 in reply to 36530.138
Date: 6/3/2009 9:24:15 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
129129
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Skulle gjerne hatt mine klamme lanker på han her;

Geir Clausen (9537636) Power Forward
Owner: Danawinner07

Weekly salary:
$ 5 781
DMI: 0
Height: 7'2" / 218 cm
Potential: MVP

Coach ikke logget på siden 26/ tror jeg det var.

This Post:
00
36530.140 in reply to 36530.139
Date: 6/3/2009 9:49:09 AM
Overall Posts Rated:
4545
Fin-fin... og inntil videre på U21-laget. Så får vi følge med på eieren...

This Post:
00
36530.141 in reply to 36530.139
Date: 6/3/2009 10:41:57 AM
Overall Posts Rated:
3838
heheh, han er allerede listet ;) Vi er på saken. Jeg håper virkelig alle som har talenter trener eller selger dem i år. Det er rundt 15 gode trainees i hele Div II.

Og av erfaring er Div III skummel siden mange gode talenter går til lag som allerede er boter. Jeg gremte meg mørkegrønn forrige sesong... Men med nye regler ang landslagsspillere og revenue så er det jo mulig at flere smålag tar seg bryet.

NT-teamet skal prøve å forutse hvor vi antageligvis blir tynnest besatt på banen om en og to sesonger og si noe om det etter gjennomgang av draften og tilbakemeldinger fra managere. Slik er det mulig å trene også spillere som ikke nødvendigvis vil nå opp i utgangsposisjonen sin. Må bare minne på og opplyse til de som ikke vet det at en spillers posisjon (feks: SG) ikke er fast, men skifter ettersom spilleren utvikler seg mer i en annen retning. Derfor kan f.eks. en høy PG/SG bli både SF, PF og også center med tiden, og en lav C/PF kan bli PG/SG etterhvert. Da får man ikke bare flexible spillere, men man holder lønningene lave lengre og slipper å "supplere" med uegnet trening i forhold til høyde (og alder) ettersom man nærmer seg smertegrensa i primærskillene.

This Post:
00
36530.142 in reply to 36530.141
Date: 6/3/2009 11:55:01 AM
Kongsvinger Giants
BLNO
Overall Posts Rated:
222222
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Knut Bårdsen (9537632)
Small Forward
Eier:
Kongsvinger Giants

Ukelønn:
$ 2 715
Alder: 19
Høyde: 6'8" / 203 cm
Potensial: megastjerne
Kampånd: akseptabel

Hoppskudd: svak Langskudd: middelmådig
Ytterforsvar: elendig Ballfølelse: middelmådig
Drivenergi : fraværende Pasninger: middelmådig
Nærskudd: katastrofal Innerforsvar: middelmådig
Returer: elendig Blokkinger: elendig
Kondisjon: fraværende Straffekast: svak

Erfaring: katastrofal

Ute for salg nå.

This Post:
00
36530.143 in reply to 36530.135
Date: 6/3/2009 3:00:58 PM
Overall Posts Rated:
1717

Nei, jeg har før vært på utkikk etter PF/C og søkt gjennom draften i BLNO, alle førstedivisjoner og alle andre divisjoner. Sendte mail til samtlige som var aktuelle og fikk en grand total av et svar, hvilket var et nei.

Søkte i går etter PG/Sg/Sf, rakk å komme meg gjennom hele første og et par av andre divisjonsgruppene. Fant tre som utmerket seg spesielt og sendte mail på dem, har så langt fått to svar og begge nei. (hvilket forsåvidt er forståelig, selv om de nok kunne tjent betydelig mer penger enn de egentlig tror og kunne dermed forsterket laget sitt i betydelig grad.)

Jeg finner situasjonen irriterende, og har klaget min nød på andre fora, uten helt å få forståelse for mitt synspunkt.
For som de argumenterer, det er mange flere om beinet om talentene i eksempelvis Spania, og det er naturligvis sant. Forskjellen er at de i det minste faktisk har muligheten til å skaffe seg et talent fra samme land, i Norge er det umulig.

Klart, man kan selvsagt skaffe seg en dårligere rookie men hvilket BLNO lag er egentlig interessert i det?

Dermed vil forskjellen mellom de beste lagene i de små nasjonene og de beste i de store nasjonene øke. Graden av hvordan dette skjer vil naturligvis være avhengig av hvor stor forskjellen på å ha en spiller av rett nasjon er, men det skal ikke mye til før dette merkes veldig godt over en sesong.

Flere klubber ligger i dag tett opp til smertegrensen av hva de tåler av spillerlønninger før de går i minus, om da noen kan dra fordel av å ha en eller flere hjemlige spillere så er det nettopp disse klubbene som vil være de beste. Det er akkurat den biten som vil utgjøre forskjellen.

Som om det ikke var nok at små nasjoner ikke har nubbsjangs når det kommer til landslagsspill, nå skal man også fratas muligheten til å konkurrere internasjonalt på klubbnivå og ha et reelt håp om å kunne nå toppen.

This Post:
00
36530.144 in reply to 36530.143
Date: 6/3/2009 3:24:00 PM
Overall Posts Rated:
4545
Vi skal i alle fall behørig annonsere de talentene som blir "ledige" som følge av inaktive lag og som reddes av U21-laget.

Jeg følger deg til en viss grad på argumentet om at BLNO-lag gjerne søker spillere på øverste hylle. Det er selvsagt en fordel med en "head start", dvs ingen svake primærskills, men siden det er såpass mange usikre momenter involvert ennå:

- potensiale (hvor langt kan en spiller trenes?)
- nivå på treneren (hvor stor er forskjellen?)
- lønn (hva er smertegrensen din?)
- skader (totalt "random")

...er jeg ikke sikker på om du kommer så mye dårligere ut med en litt svakere spiller. I alle fall ikke så lenge potensialet er på plass. Vi snakker kun noen uker, en halv sesong.. tror jeg.

Jeg tipper terskelen blir lavere så fort de økonomiske insentivene er på plass, men hvorfor ikke være i forkant? Det er opplagt at BB ønsker å belønne de som satser lokalt?

This Post:
00
36530.145 in reply to 36530.144
Date: 6/3/2009 4:01:49 PM
Overall Posts Rated:
1717
Annonseringen dere har gjort allerede på norske talenter er helt glimrende og det er flott om det fortsetter:-)

Mitt argument var fortrinnsvis rettet mot konkurransen internasjonalt, innad i divisjonen er det ikke nødvendigvis noen krise å gå for et talent som ikke er på øverste hylle.

Men for en del år fremover er jeg sikker på at vi vil se at toppklubbene fra store nasjoner vil dra god fordel av denne ordningen.

Dersom det er slik at BB har til hensikt å øke toppklubbenes inntekter i takt med spillerenes lønninger vil denne fordelen øke enda mer.
Slik det er i dag er det et tak på vel 450.000-550.00 man tåler av utgifter før man går i minus.
Når man har mange nok norske spillere med solide lønninger vil vi kunne befolke stallen med disse og dermed kunne utjevne i alle fall mesteparten av forskjellen. Dersom dette taket økes, og det ser slik ut, så vil det nødvendigvis ta lengre tid før vi har mange nok norske spillere gode nok til å fylle et slikt tak og følgelig lengre tid hvor store nasjoner kan dra fordel.
Jeg har i alle fall ennå ikke sett en norsk spiller på markedet som var aktuell for laget mitt.

Hva gjelder potensiale så er det et godt spørsmål. Jeg er sannelig ikke sikker på om man klarer å dra ut det fulle potensiale av eksempelvis hall of famer med to posisjonstrening. Og det er ikke mange klubber i norge som trener kun en posisjon.
Vi vet jo fra topplisten på det internasjonale forumet at det finnes en del managere internasjonalt som gjør nettopp det, for det er sannelig ikke snakk om at man klarer å trene opp en spiller til 250.000 i lønn så fort som man kan se eksempler på der, på noen annen måte.

Jeg ville ikke selv trent kun en posisjon, ikke så lenge markedet er slik det i dag. Det er mulig dette blir en valid mulighet i fremtiden når man nærmer seg lønnstaket eller har kommet dit, eller at noe annet har endret seg i mellomtiden. Men i øyeblikket kan jeg ikke se noen gode grunner for å gjøre det annet enn gleden ved å skape en fantastisk spiller eller å utvikle en kanonspiller for landslaget sitt.

Hva gjelder nivået på treneren så har jeg tilsvarende vanskeligheter med å se poenget med en trener over nivå 5.
Igjen så er det mulig det kan vise seg nyttig å ha nivå 6 eller 7 senere men akkurat nå kan jeg ikke skjønne at det skal lønne seg slik prisnivået på spillere er.

Jeg ser dog poenget ditt, det kan absolutt lønne seg for en BLNO klubb å fire litt på kravene og dermed ligge godt an til fremtidig suksess i BLNO.
Ikke minst så ville det være gunstig for landslaget.

Men toppen internasjonalt blir det vanskelig for oss å nå. (ikke at det ikke var vanskelig nok fra før av)

This Post:
00
36530.146 in reply to 36530.145
Date: 6/3/2009 4:36:35 PM
Overall Posts Rated:
4545
Vi har en liten luke nå frem mot nullstilling hvor det er mulig å "scoute" spillere uten å drepe landslagets entusiasme totalt. Jeg har tatt en titt på alle lag i de 3 øverste divisjonene og funnet noen inaktive lag som snart blir bots med interessante spillere.

Det bør være mulig for U21 å holde på en 4-5 slike spillere uten å miste konkurranseevnene, og jeg vil derfor lufte noen av spillerne her. Dersom noen av disse er aktuelle, gi beskjed - så vil jeg kunne la de holde på en U21-plass og dermed bli tilgjengelige på transferlisten. Eiere og navn er anonymisert.

Frigis til TL den 8. juni:

Spiller A (SF)
Weekly salary: $ 5 632
Height: 6'4" / 193 cm
Potential: MVP

Jump Shot: respectable Jump Range: mediocre
Outside Def.: respectable Handling: inept
Driving: mediocre Passing: respectable
Inside Shot: atrocious Inside Def.: respectable
Rebounding: mediocre Shot Blocking: atrocious