BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Vragenforum 6

Vragenforum 6

Set priority
Show messages by
This Post:
00
301279.134 in reply to 301279.133
Date: 4/23/2020 4:24:02 AM
Overall Posts Rated:
300300
Bedankt voor het uitzoeken. Erg jammer dat hij geen DBA comeback meer kon maken met een wereldtopper als de Hoog. Groot verlies dat hij nu weg is.

This Post:
00
301279.135 in reply to 301279.133
Date: 4/23/2020 1:29:10 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Patrick heeft qua codering niets gedaan.

Hij is ooit BB geworden om de commerciële kant van Buzzerbeater te verbeteren. Vooral qua marketing en advertentie verkoop als ik het goed heb.

Was voor paar uurtjes in de week, naast zijn studie. Hij kwam er al vrij snel achter dat de communicatie tussen de ontwikkelaars en de community zeer slecht was. Dus toen is hij zich vooral daarop gaan richten.

Dat is wat ik mij herinner.

Only in the dark, we succeed!
From: J-Freak
This Post:
00
301279.136 in reply to 301279.135
Date: 4/23/2020 1:53:49 PM
Overall Posts Rated:
300300
Heeft iemand nog contact met hem? Ik zou het wel waarderen als hij nog wat laatste woorden aan iemand door kon geven. Blijf het vreemd vinden dat de grootste manager die BB Nederland gekend heeft afscheid neemt zonder 1 woord te zeggen.

This Post:
00
301279.137 in reply to 301279.136
Date: 4/23/2020 2:11:31 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
Ik heb niet direct een idee wie hij in real life is danwel dat ik een mailadres ofzo heb.

Zorg je er voor dat zaterdagochtend de wekker goed staat om De Hoog binnen te halen Er komen zeker nog last minute biedingen.

This Post:
00
301279.138 in reply to 301279.137
Date: 4/23/2020 2:18:13 PM
Overall Posts Rated:
300300
Ik heb zijn emailadres nog wel ergens volgens mij, omdat ik hem ooit heb geïnterviewd.

Voor wat betreft de Hoog hoop ik wel dat er nog een andere NL manager kan inspringen mocht de prijs te gortig worden. Ik moet wel mijn plannen aanpassen door hem te kopen.

This Post:
00
301279.139 in reply to 301279.138
Date: 4/23/2020 2:36:53 PM
Overall Posts Rated:
300300
Even in mijn mail gebladerd. De antwoorden op het interview mailde Patrick op 16-11-2013 :)

1. Vertel is wat meer over jezelf en waar de naam van je team vandaan komt?

a. Haha, het zou je niet verbazen dat mijn naam Patrick is. Ik zit op dit moment aan het einde van mijn masterstudie Financial Engineering op de Universiteit Twente. Een heerlijke studie, helemaal in crisistijd natuurlijk ;). Qua basketball heb ik een tijdje gespeeld in de jeugd van Arnhemia Eagles, maar was daar lang niet zo goed als mijn zus die het tot de eredivisie junioren wist te schoppen en mijn vader die nog bij nostalgische teams als Blue Flubbers heeft gespeeld hehe. Geen idee waar mijn teamnaam vandaan komt, maar ik vind het nog altijd een topnaam helemaal door het geweldige logo dat voor me is ontworpen .

2. Hoe bevalt het om een BB te zijn en kan je wat meer vertellen over je BB werkzaamheden?

a. Bij BB zorg ik voornamelijk voor het doorbrengen van de feedback vanuit de community naar game-ontwerp, en daardoor heb ik het vooral rond offseason druk (eigenlijk geldt dat voor heel het team). Rond offseason worden de plannen voor komende seizoenen uitgezet en dan is er natuurlijk veel discussie met Charles, Mark, Marin etc. We proberen dan oplossingen te vinden voor problemen en verbeterpunten. Dat is dan veel nadenken en dan het seizoen erna testen, maar dit gebeurt dan voornamelijk door de ontwikkelaars dus daar merk ik weinig van. De discussies zijn vaak behoorlijk pittig, je onderschat snel de gevolgen van wijzigingen en iedereen bekijkt problemen anders. Charles en Marin zien het sterker vanuit de efficiëntie voor de code, de mogelijkheden van programmeren. Mark bekijkt iets meer de business kant maar vergeet ook niets op code gebied en ik probeer dan een vanuit de gebruikservaring kant bij te dragen. Daarnaast schrijf ik mee aan de nieuwsitems, beantwoord ik mails en forumberichten. Het enige nadeel aan BB zijn is dat ik een stuk minder vrijheid op de fora heb dan ik had in mijn GM periode, ik moet natuurlijk vaak opletten op wat ik communiceer. Ik kan minder snel iets ‘denkend’ posten, dan wordt het snel als waar aangenomen. Daarnaast kan ik ook niet altijd grappig/teasend reageren op managers op global die dat af en toe wel verdienen hehe. Eigenlijk is het een soort van incasseren en op inhoud reageren terwijl hier en daar een prikje uitdelen ook altijd leuk is natuurlijk J.

3. 15 juni nam je na 14 seizoenen afscheid van Oromi. Wat maakte hem zo belangrijk voor je team?

a. Haha, nouja mijn tekortkoming op manager gebied is dat ik vaak geen zin heb om toppers te verkopen, daardoor blijven ze lang in mijn team tot het echt niet meer kan. Oromi is zo’n voorbeeld, en aangezien hij een van de beste spelers was die denk ik ooit heeft gespeeld voor mijn team (of misschien zelfs wel in de NL competitie) kan ik die dan snel een legende status meegeven he ;). Hij was een center zonder zwakheden en heeft vele grote wedstrijden gespeeld (ook op NT gebied). Het was altijd een heerlijke rivaliteit met bijvoorbeeld Bernard vd Linde bij Maupster (later bij 3point). Hij is verschillende keren MPV in de competitie geweest, en heeft zo goed als alle allstar games gespeeld! Daarbij komt natuurlijk dat de naam Oromi mythisch klinkt, wellicht kan Bobbie ooit dezelfde status bereiken J

This Post:
00
301279.140 in reply to 301279.139
Date: 4/23/2020 2:37:54 PM
Overall Posts Rated:
300300
4. Welke managers zijn je grootste concurrenten geweest en waarom?

a. De grootste concurrent aller tijden is eigenlijk Got Rice? Van de oude managers zouden de meesten hem nog wel kennen, maar hij domineerde jaar naar jaar de hoogste league terwijl vele anderen nog een divisie lager hun best aan het doen waren om te promoveren. Ik had het idee dat met dat team het gat niet meer te dichten was, totdat hij stopte helaas. Verder zijn er vele topmanagers waar ik al jaren bij in competities speel, maar ik zie dan de managers uit de Big 8 als de grootste concurrenten omdat ik daar de meeste tijd zelf ook speelde. Dat zijn er velen, de verschillen waren nooit zo groot; Hero, Maupster, 3pointking, Thijs, Arsjitekt, Tesse, ah well zo kan ik nog wel even doorgaan ;) Als ik er dan toch eentje moet uitpikken is dat De Vette Nijlpaarden van manager Hippocritical, hij heeft mij in seizoen 12 de DBA titel gekost!

5. Wat zijn je verwachtingen van dit seizoen en wat hoop je nog te bereiken?

a. Ik verwacht toch echt wel de playoffs te bereiken, dat ben ik ook wel aan mijn salaris verplicht. De verschillen zijn niet extreem groot als alle teams fit zijn dus dan kan het alle kanten op. Maar veel meer dan een playoff plek zit er niet in denk ik, ik weet nog niet echt wat de kracht is van mijn team. Ik kan van alles een beetje maar van veel te weinig om mee te doen ;).

6. Hoe heb je BuzzerBeater Nederland door de jaren heen ervaren en hoe zie je de toekomst?

a. In Nederland blijft alles zijn gangetje gaan. Er is altijd een erg goede kern geweest waar dan af en toe wat nieuwe namen bijkomen en wat oude namen wegvallen. Nederland is natuurlijk niet echt een basketball land dus het blijft lastig om grote populariteit te behouden, helemaal nu eigenlijk de laatste jaren ‘lange termijn’ spellen steeds meer uit beeld verdwijnen. Jongeren spelen steeds meer de snelle actie reactie spellen/apps dan spellen die over lange termijn pas resultaat leveren. We zitten dus steeds meer in een niche met BuzzerBeater. De behoefte aan dit soort spellen zal zeker nog wel een tijd blijven bestaan dus ik ben niet zo bang voor de toekomst, maar ik verwacht niet dat we opeens in managersaantal verdubbelen ;)

7. Wie zou je graag geïnterviewd zien worden en wat wil je verder nog kwijt?

a. Dionysos! Al een tijdje niet meer gezien op het forum maar een grootste historie en wellicht promoveert hij terug naar DBA dit seizoen!

From: Wickin

This Post:
00
301279.141 in reply to 301279.140
Date: 4/25/2020 8:22:01 AM
Overall Posts Rated:
6868
Mooi om terug te lezen! Die interviews waren altijd erg vermakelijk!

Gelijk Patrick nog een mailtje gestuurd?

This Post:
00
301279.142 in reply to 301279.141
Date: 4/25/2020 8:34:49 AM
Overall Posts Rated:
300300
Ja alleen nog geen mail terug gehad.

This Post:
00
301279.143 in reply to 301279.142
Date: 4/25/2020 9:14:51 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
Ik probeer een scrimmage met te regelen tussen mijn 1e en 2e team. Vorig week ging dat gewoon, maar krijg nu op de homepage van mijn 1e of 2e team geen optie om uit te dagen. Andere teams kan ik wel uitdagen.

Iemand enig idee hoe ik dit regel?

Advertisement