Jeg regner med at du snakker om hvordan det er å se kampene når man nettopp har startet, og i den forstand er jeg enig. I starten er det ikke spesielt morsomt.
Dog tar det seg veldig opp når man får litt mer ferdigheter inn i laget. Men klart, det vil aldri bli noen grafisk nytelse men mer givende enn tekstbaserte oppdateringer er det definitivt for meg i alle fall.
Det som jeg syntes er spesielt genialt med spillet er at taktiske ferdigheter faktisk betyr noe. Med en gjennomtenkt taktikk kan man slå et bedre lag og man får se nøyaktig hvordan taktikken fungerer (eventuelt ikke fungerer.)
Istedenfor BB og HT hvor man er tvungen til å bruke standard konfigurasjoner og med kun små variasjoner mellom disse har man i sokker mye større valgmuligheter.
Husker i farten ikke nøyaktig hvor mange ruter det er men mener det er 34-35 ruter som representerer ballens posisjon på banen, i hver eneste rute kan man bestemme hvor alle 11 spillere skal befinne seg. Hvilket betyr at man kan utnytte spesialferdihetene til hver eneste individuelle spiller, eller dekke over eventuelle svakheter en spiller måtte ha.
Slik:
http://www.youtube.com/watch?v=jhN7i8tRHMg Det er en helt egen glede når man har analysert en motstander som er bedre enn deg, satt opp en taktikk basert på analysen samt ferdigheter i eget lag og så få se at det resulterer i seier.
Fidel:
Om det er stund siden så hadde sokker en ganske trist, komministisk, sykehuskorridor utseende. Siden den tid har dette blitt oppdatert med et langt mer friskt utseende. I sokker kan man også gjøre bruke av templates designet av andre brukere. Ligger masse slike ute basert på f.eks på diverse fotballlag.