BuzzerBeater Forums

USA - V.85 > Träning

Träning (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
52539.115 in reply to 52539.114
Date: 4/26/2009 1:07:45 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Tack, när han är färdigtränad tror ja att han kommer att vara riktigt bra. Det är tyvärr inte lätt att få tag på killar som honom, så det gäller att hitta någon som är mer eller mindre färdig på ena "halvan" och hyfsad på den andra.

Det är så jag också tänker nu när jag tittar på transfern. Tyvärr finns det inte många som är hyfsade på outside då de är "färdiga" på inside.

Hur dåliga outside ska man nöja sig att de är? Tänkte om jag ska spara alla mina tre inside-killar och träna Jonas till en SF? Och sen satsa träningen på honom, dvs träna handling, passing samt outisde defence?

Fast Jonas kanske är alldeles för dålig på sina outside-förmågor?

Jonas Sörensson (4603145)
Lön: $ 36 999
DMI: 475600
Ålder: 22
Längd: 6'10" / 208 cm
Potential: hall of fame

Hoppskott: Imponerande (9) Långskott: Bedrövlig (3)
Yttre försvar: Otillräcklig (4) Bollkontroll: Otillräcklig (4)
Driva bollen: Stark (8) Passning: Obefintlig (1)
Inside skott: Fantastisk (10) Inside försvar: Otrolig (13)
Returtagning: Fantastisk (10) Skottblock: Framstående (10)
Kondition: Respektabel (7) Straffkast: Respektabel (7)

This Post:
00
52539.116 in reply to 52539.115
Date: 4/26/2009 1:23:54 PM
Overall Posts Rated:
8080
Jag tror du får svårt att hitta någon som är mycket bättre än Jonas. Tränar du upp honom på bollkontroll och passningspel så borda han bli en väldigt bra SF tycker jag. Långskott och yttre försvar är mindre viktigt. Det kan iofs vara bra att ha bättre yttre försvar när du möter ett outside lag, så att även din SF kan hjälpa till i försvaret, men det räcker ju med at du har en sån SF.

This Post:
00
52539.117 in reply to 52539.116
Date: 4/26/2009 1:45:22 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Jag tror du får svårt att hitta någon som är mycket bättre än Jonas. Tränar du upp honom på bollkontroll och passningspel så borda han bli en väldigt bra SF tycker jag. Långskott och yttre försvar är mindre viktigt. Det kan iofs vara bra att ha bättre yttre försvar när du möter ett outside lag, så att även din SF kan hjälpa till i försvaret, men det räcker ju med at du har en sån SF.

Okej! Det kanske är läge att behålla mina tre inside-killar och satsa träningen på Jonas eftersom han har så pass hög potential? Långskott är jumpshot va?

Så om jag bestämmer mig för att behålla mina tre inside-killar ska jag alltså satsa på outside spelare som redan har hög jump shot samt outside defense eftersom jag ska fokusera träningen på handling och passing?

Oj, vad man blandar svenska och engelska benämningar :)

This Post:
00
52539.118 in reply to 52539.117
Date: 4/26/2009 2:06:29 PM
Overall Posts Rated:
8080
Långskott är jumpshot va?

I verkligheten:

Jump shot = hoppskott
Jump range = räckvidd

För att vara en bra distansskytt måste man alltså både ha ett bra hoppskott och räckvidd (dvs man har då ett bra "långskott"), men om man ska skjuta från halvdistans så räcker det med hoppskottet.

I BBs dåliga översättning:

Jump shot = hoppskott (stämmer alltså)
Jum range = långskott (felaktig och förvirrande översättning, eftersom "långskott" är kombinationen av jump shot och jump range)

This Post:
00
52539.119 in reply to 52539.100
Date: 4/29/2009 1:09:29 PM
Overall Posts Rated:
8080
Nu har jag sålt både Criales (765 000) och Grönamn (312 200) och istället köpt in min isländske landslagsman (1 600 000), Stefan Marteinsson, och islänsk bänknötare (3 000). Efter affärerna har jag 1 mille kvar i kassan.

Meningen är som sagt var att Stefan skall bli ett nytt TO (den här veckan får han "gratis" träning). Han kommer att debutera mot 1N, så får vi se hur mycket det betyder för mitt lag och hur mycket det överraskar dom.

This Post:
00
52539.120 in reply to 52539.119
Date: 4/29/2009 2:56:12 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Var spelar Stefan och hur bra var han? Själv har jag tittat på TOs inför träningsbytet. Och det verkar bli så att jag har några TOs redan i laget. Har annars lagt ut några spelare till försäljning och kommer väl också sälja nån fler för att få in mer pengar till nyförvärv!

This Post:
00
52539.121 in reply to 52539.120
Date: 4/29/2009 3:05:23 PM
Overall Posts Rated:
8080
Han är SG, 198 cm och följande stats:

Jump Shot: prominent (10) Jump Range: proficient (9)
Outside Def.: proficient(9) Handling: strong (8)
Driving: strong (8) Passing: inept (4)
Inside Shot: inept (4) Inside Def.: mediocre (5)
Rebounding: mediocre (5) Shot Blocking: average (6)
Stamina: mediocre (5) Free Throw: strong (8)

Han hade gärna fått vara bättre på att passa, men jag troratt han kommer att bli en vass skytt med tanke på att han både har bra JS och JR. Han har blivit tränad inside av sin senaste ägare. Förmodligen med tanke att skapa en riktigt bra SF, vilket han ju har grunderna till, men jag kommer främst att satsa på hans outside-färmågor.

This Post:
00
52539.122 in reply to 52539.121
Date: 4/29/2009 3:21:16 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Okej, inte bättre för att platsa i landslaget?

Här nedan är mina TOs till en början. Kommer väl behöva köpa in en eller två till direkt vid starten av outside träningen. Åldern jag skrivit är hur gamla de kommer vara nästa säsong. Är det knäppt att inte byta ut så mycket spelare utan satsa på säkra kort? Det är det jag tänker att jag inte vill möblera om totalt utifall att jag går upp till Pro A.

PG

Fredrik Johansson 20 år

Hoppskott: Respektabel (7)Långskott: Obefintlig Yttre försvar: Respektabel(7) Bollkontroll: Medelmåttig (6)Driva bollen: Medioker(5) Passning: Respektabel (7)Inside skott: Medelmåttig (6)Inside försvar: Otillräcklig (4) Returtagning: Respektabel (7)Skottblock: Obefintlig (1)Kondition: Respektabel (7)Straffkast: Bedrövlig(3)

Laurent Jan 27 år ska bytas ut när jag hittat en likvärdig förste PG

Hoppskott: Imponerande (11)Långskott: Otillräcklig (4)Yttre försvar: Imponerande (11)Bollkontroll: Framstående (10)Driva bollen: Respektabel(7) Passning: Framstående (10)Inside skott: Medelmåttig(6) Inside försvar: Obefintlig (1)Returtagning: Obefintlig(1) Skottblock: Ömklig(2) Kondition: Stark (8)Straffkast: Stark(8)

SG

Hugh Main 23 år

Hoppskott: Sensationell (12)Långskott: Imponerande (11)Yttre försvar: Fantastisk (9)Bollkontroll: Imponerande(11) Driva bollen: Stark(8) Passning: Imponerande (11)Inside skott: Medelmåttig(6) Inside försvar: Medioker (5)Returtagning: Ömklig(2) Skottblock: Medioker(5) Kondition: Medioker (5)Straffkast: Medelmåttig (6)

Jonas Sörensson 23 år

Hoppskott: Imponerande (11) Långskott: Bedrövlig(3) Yttre försvar: Otillräcklig(4) Bollkontroll: Otillräcklig (4) Driva bollen: Stark (8)Passning: Obefintlig(1) Inside skott: Fantastisk(9) Inside försvar: Otrolig(13) Returtagning: Fantastisk (9)Skottblock: Framstående (10)Kondition: Respektabel (7)Straffkast: Respektabel (7)

Tomas Mörnström 26 år ska bytas ut senare!

Hoppskott: Imponerande Långskott: Respektabel Yttre försvar: Respektabel Bollkontroll: Stark Driva bollen: Medioker Passning: Respektabel Inside skott: Stark Inside försvar: Respektabel Returtagning: Respektabel Skottblock: Obefintlig Kondition: Medelmåttig Straffkast: Respektabel

This Post:
00
52539.123 in reply to 52539.122
Date: 4/29/2009 3:43:44 PM
Overall Posts Rated:
8080
Nä, det lär väl inte vara alltför många isländska coacher i BB, så deras LL kanske inte är så bra. Stefan liknar Hugh en del, även m Hugh är bättre. Samtidigt är Stefan 3 år yngre, så för sin ålder är han nog bättre skulle jag säga. Han är perennial allstar precis som Hugh och kostade en mille mindre än honom ungefär.

Just nu tycker jag att dina TO ser lite gamla ut överlag, mina är alla 21 eller 22, förutom Deddi (24) och Tobbe (23), som ju inte ska tränas så jättelänge till. Om du byter ut Tomas och Laurent mot yngre förmågor sen så blir nog blandningen riktigt bra däremot!

This Post:
00
52539.124 in reply to 52539.123
Date: 4/29/2009 4:22:36 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Nä, det lär väl inte vara alltför många isländska coacher i BB, så deras LL kanske inte är så bra. Stefan liknar Hugh en del, även m Hugh är bättre. Samtidigt är Stefan 3 år yngre, så för sin ålder är han nog bättre skulle jag säga. Han är perennial allstar precis som Hugh och kostade en mille mindre än honom ungefär.

Just nu tycker jag att dina TO ser lite gamla ut överlag, mina är alla 21 eller 22, förutom Deddi (24) och Tobbe (23), som ju inte ska tränas så jättelänge till. Om du byter ut Tomas och Laurent mot yngre förmågor sen så blir nog blandningen riktigt bra däremot!

Det kan nog stämma att BB kanske inte är så poppis på Island! Men tufft att ha en landslagsspelare att träna!

Det är precis det jag har tänkt göra, men vill inte försaka laget helt om jag går upp till Pro A. Utan vill kunna hävda mig litegrann iaf! Men undra bara hur spelarna ska se ut?

C och PF har jag klart! Som SF kan Jonas bli permanent, Hugh får bli min nya SG sen är det alltså en PG jag behöver köpa nytt för att byta ut Laurent.

This Post:
00
52539.125 in reply to 52539.124
Date: 5/6/2009 1:15:51 AM
Overall Posts Rated:
8080
Om ni vill ha hintar till hur träningsvärda era TOs är, så kan ni använda den här sidan: (http://www.bb-stats.org/). Stämmer ganska bra på mina spelare tycker jag.

Advertisement