BuzzerBeater Forums

USA - V.85 > Träning

Träning (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
52539.105 in reply to 52539.104
Date: 4/26/2009 10:47:34 AM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Är det pga av träning som du spelar Hugh som SF?

Nej, utan han köptes in för att stärka den platsen. Han kanske skulle passa bättre som SG?

Hugh Main

Hoppskott: Sensationell (12) Långskott: Imponerande (9)
Yttre försvar: Fantastisk (11) Bollkontroll: Imponerande (9)
Driva bollen: Stark (8) Passning: Imponerande (9)
Inside skott: Medelmåttig (6) Inside försvar: Medioker (5)
Returtagning: Ömklig Skottblock: Medioker
Kondition: Medioker Straffkast: Medelmåttig

Jag kommer som sagt var börja med hoppskott tills mina SF/PF är tillräckligt bra på det, sedan går jag över till passing/handling.

Varför just det? Och kommer du BARA träna det i början?

Jag skulle kanske fundera på att sälja en av dina insidekillar och ersätta honom med ett mer renodlat Jump shot-TO. Eftersom Sörensson är Hall of Famer så har han antagligen en hel del till träning i sig, så han bör du väl ha kvar om du har möjlighet att ge honom träning och sälja annars.

Isf blir det Leif jag kommer sälja eftersom Örjan Tellström heter precis vad min flickvän heter i efternamn. Har tänkt behålla honom för alltid! Det gör inte bättre av att det är ett ovanligt namn. :)

Klarar jag mig på två st som C och PF? Vad händer då jag får en skada?

Ett jump shot To, ser ut, hur?

This Post:
00
52539.106 in reply to 52539.105
Date: 4/26/2009 11:17:07 AM
Overall Posts Rated:
8080
Ja, jag tycker att han skulle passa klart bättre som SG. Han skulle behöva bättre inisdeförmågor för att vara en riktigt bra SF. Om han skulle möta min Mats Norr t.ex. och jag valde att köra look inside så skulle Mats köra över Hugh i anfall.
Varför just det? Och kommer du BARA träna det i början?

Först och främst för att jag i början hade tänkt kombinera att träna mina SF/PF/SG och en PG och då är junmp shot det alla behöver mycket av. Passing/handling är också nyttigt för SF/PF, men inte lika viktigt, medan så det är väldigt viktigt för framförallt PG, men även SG. Distanskyttet är däremot helt ointressant för SF/PF och därför komer jag inte att träna det förns jag byt ut dom.
Isf blir det Leif jag kommer sälja eftersom Örjan Tellström heter precis vad min flickvän heter i efternamn. Har tänkt behålla honom för alltid! Det gör inte bättre av att det är ett ovanligt namn.

Ok, jag misstänkte det när jag läste hans kommentar. Vad tycker fröken Emma Tellström om att du gift bort henne förresten? Är det en vanlig tradition att gifta bort sina flickvänner i Norrland. ;)
Klarar jag mig på två st som C och PF? Vad händer då jag får en skada?

Nej, du måste väl antagligen ha en vettig backup, men jag tycker att dina tre är lite för bra för att låta en av dom starta från bänken. Det blir så klart bli ett svårt hål att fylla vid skada, men skador är ju inte så vanliga, dessutom kan du ju fortfarande ha en ganska bra reserv, även om han inte är så bra som din nuvarande. Jag tror du skulle tjäna på att sälja en av dom och köpa in en ny SF för pengarna. Då kan du dessutom flytta ut Hugh så han får spela guard där jag tror han passar bättre.

Ett jump shot To, ser ut, hur?

Jag skulle nog säga att alla förutom rena C är lämpliga jump shot-Tos (förutsatt att dom inte redan är färdgtränade på det).

This Post:
00
52539.107 in reply to 52539.106
Date: 4/26/2009 12:02:34 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Ja, jag tycker att han skulle passa klart bättre som SG. Han skulle behöva bättre inisdeförmågor för att vara en riktigt bra SF. Om han skulle möta min Mats Norr t.ex. och jag valde att köra look inside så skulle Mats köra över Hugh i anfall.

Okej, då blir det försöka hitta en bättre lämpad spelare för SF. Det är ju egentligen den platsen som jag alltid varit lite för svag på.

Ska jag satsa på en SF med mer inside-förmågor?

Ok, jag misstänkte det när jag läste hans kommentar. Vad tycker fröken Emma Tellström om att du gift bort henne förresten? Är det en vanlig tradition att gifta bort sina flickvänner i Norrland. ;)

Som tur är så är Emma inte min flickvän utan det är Annas lillasyster. Ville som sagt inte gifta bort min egen flickvän ;)

Nej, du måste väl antagligen ha en vettig backup, men jag tycker att dina tre är lite för bra för att låta en av dom starta från bänken. Det blir så klart bli ett svårt hål att fylla vid skada, men skador är ju inte så vanliga, dessutom kan du ju fortfarande ha en ganska bra reserv, även om han inte är så bra som din nuvarande. Jag tror du skulle tjäna på att sälja en av dom och köpa in en ny SF för pengarna. Då kan du dessutom flytta ut Hugh så han får spela guard där jag tror han passar bättre.

Jag borde ju kunna hitta en någorlunda bra backup som också kan få träning på outside för pengarna jag får för att sälja en av grabbarna. Det känns som om det lutar åt att sälja Jonas eftersom han har högre potential och borde väl generera mer pengar på så sätt? Det gör att jag sparar Örjan som C och Leif som PF.

This Post:
00
52539.108 in reply to 52539.107
Date: 4/26/2009 12:17:39 PM
Overall Posts Rated:
8080
Ska jag satsa på en SF med mer inside-förmågor?

Ja, det tycker jag. Du skulle få grymt inside-anfall och försvar. Du kan alltid testa att spela en av dina PF som SF istället i en match och se hur betygen påverkas.
Som tur är så är Emma inte min flickvän utan det är Annas lillasyster. Ville som sagt inte gifta bort min egen flickvän ;)

Hahaha, men hennes syrra gifter du bort bara så där.
Jag borde ju kunna hitta en någorlunda bra backup som också kan få träning på outside för pengarna jag får för att sälja en av grabbarna. Det känns som om det lutar åt att sälja Jonas eftersom han har högre potential och borde väl generera mer pengar på så sätt? Det gör att jag sparar Örjan som C och Leif som PF.

Låter som en bra plan.

This Post:
00
52539.109 in reply to 52539.108
Date: 4/26/2009 12:25:20 PM
Overall Posts Rated:
8080
Just det, du frågade om hur hur lagen i SBBL ser ut. Dom flesta är antingen rena inside-, eller outsidelag, men det finns några som kan variera sitt spel mer och dom är egentligen svårast att möta.

Numer tror jag faktiskt att jag är bästa insidelag i serien, men jag kan ändå variera hyfsat med Motion, fast jag skulle som sagt var behöva en bättre SG för att lyckas riktigt.

This Post:
00
52539.110 in reply to 52539.108
Date: 4/26/2009 12:36:18 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Ja, det tycker jag. Du skulle få grymt inside-anfall och försvar. Du kan alltid testa att spela en av dina PF som SF istället i en match och se hur betygen påverkas.

Förra säsongen spelade jag några matcher med dessa tre spelare på de tre positionerna och fick ganska fint betyg!

Men hur bra inside-förmågor ska en blivande SF ha i mitt lag t.ex. ?

Hahaha, men hennes syrra gifter du bort bara så där. :)

Självklart! Bättre att välja någon man tycker om än att det blir vem som helst!!

Låter som en bra plan.

Undra om jag ska våga ändra något i laget innan slutspelet? Kanske kan sälja av de spelare som inte hör till startfemman för att köpa in en förstärkning till SF och sätta Hugh som SG?

This Post:
00
52539.111 in reply to 52539.109
Date: 4/26/2009 12:42:06 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Jag hatar BBs forum!!! Man missar inlägg lite då och då om man inte har som rutin att kolla gamla inlägg!

Just det, du frågade om hur hur lagen i SBBL ser ut. Dom flesta är antingen rena inside-, eller outsidelag, men det finns några som kan variera sitt spel mer och dom är egentligen svårast att möta.

Det är så jag också ser det! Som sagt har jag varit nog bra på inside-spel för att vinna enkelt mot outside lagen i min serie. Men då man möter ett jämnt lag vet jag inte riktigt hur jag ska spela!!

Numer tror jag faktiskt att jag är bästa insidelag i serien, men jag kan ändå variera hyfsat med Motion, fast jag skulle som sagt var behöva en bättre SG för att lyckas riktigt.

Det låter ju bra eftersom jag tycker vi är ganska jämna inside. Eller? :P

This Post:
00
52539.112 in reply to 52539.110
Date: 4/26/2009 12:45:28 PM
Overall Posts Rated:
8080
Men hur bra inside-förmågor ska en blivande SF ha i mitt lag t.ex. ?

Det är svårt att säga, men jag tycker att Mats Norr i mitt lag är ganska rätt på inside (lite för bra rturtagare jämfört med övriga egenskaper dock):

Mats Norr (3181299)
Weekly salary: $ 11 532
DMI: 146500
Height: 6'9" / 206 cm
Potential: allstar *
Game Shape: proficient (9)

Jump Shot: proficient (9) Jump Range: average (6)
Outside Def.: average (6) Handling: proficient (9)
Driving: mediocre (5) Passing: pitiful (2)
Inside Shot: strong (8) Inside Def.: respectable (7)
Rebounding: prominent (10) Shot Blocking: respectable (7)
Stamina: proficient (9) Free Throw: proficient (9)

Han hade gärna fått vara nivå 8 på allt inside och tyvärr passar han ju som en kratta och är lite för dålig på att driva på korg, men det har jag ju tänkt träna på framöver.

Undra om jag ska våga ändra något i laget innan slutspelet? Kanske kan sälja av de spelare som inte hör till startfemman för att köpa in en förstärkning till SF och sätta Hugh som SG?

Jo, det är så jag resonerar själv.

This Post:
00
52539.113 in reply to 52539.112
Date: 4/26/2009 12:55:05 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Jäklar vad bra Mats var då! En sån vill jag också ha i mitt lag. Ska ut på transfern inför nästa säsong. :)

This Post:
00
52539.114 in reply to 52539.113
Date: 4/26/2009 1:00:14 PM
Overall Posts Rated:
8080
Tack, när han är färdigtränad tror ja att han kommer att vara riktigt bra. Det är tyvärr inte lätt att få tag på killar som honom, så det gäller att hitta någon som är mer eller mindre färdig på ena "halvan" och hyfsad på den andra.

This Post:
00
52539.115 in reply to 52539.114
Date: 4/26/2009 1:07:45 PM
Glaskulans IF
II.1
Overall Posts Rated:
142142
Tack, när han är färdigtränad tror ja att han kommer att vara riktigt bra. Det är tyvärr inte lätt att få tag på killar som honom, så det gäller att hitta någon som är mer eller mindre färdig på ena "halvan" och hyfsad på den andra.

Det är så jag också tänker nu när jag tittar på transfern. Tyvärr finns det inte många som är hyfsade på outside då de är "färdiga" på inside.

Hur dåliga outside ska man nöja sig att de är? Tänkte om jag ska spara alla mina tre inside-killar och träna Jonas till en SF? Och sen satsa träningen på honom, dvs träna handling, passing samt outisde defence?

Fast Jonas kanske är alldeles för dålig på sina outside-förmågor?

Jonas Sörensson (4603145)
Lön: $ 36 999
DMI: 475600
Ålder: 22
Längd: 6'10" / 208 cm
Potential: hall of fame

Hoppskott: Imponerande (9) Långskott: Bedrövlig (3)
Yttre försvar: Otillräcklig (4) Bollkontroll: Otillräcklig (4)
Driva bollen: Stark (8) Passning: Obefintlig (1)
Inside skott: Fantastisk (10) Inside försvar: Otrolig (13)
Returtagning: Fantastisk (10) Skottblock: Framstående (10)
Kondition: Respektabel (7) Straffkast: Respektabel (7)

Advertisement