BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Kalle Anka cup säsong 15

Kalle Anka cup säsong 15 (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
168714.101 in reply to 168714.100
Date: 3/1/2011 4:56:13 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Går ju inte heller att offra TDL i alla matcher i serien för att spara stämning till cupen. Det kan ju kosta slutspelsplats eller rentav leda till kvalplats.

Ska vi slå vad? ;)

Beror förstås på vilken serie man spelar i

Ni i division II kan ju tveklöst ge järnet i cupen nu. Falken ser ju onekligen farlig ut med tanke på att han slog Telefonplan med samma stämning trots att Telefonplan spela med starkast möjliga lag. Får man gissa på normal mot normal i den matchen?

From: Rosen

This Post:
00
168714.102 in reply to 168714.99
Date: 3/1/2011 4:56:19 PM
Overall Posts Rated:
7373
Ok, jag menade kanske inte nödvändigtvis att Bissy måste cruncha om han möter BBB på hemmaplan, menade bara att jag tror inte Glaskulan eller nån annan kommer köra Normal i ett möte med annat SBBL-lag. Glaskulan kan väl knappast hoppas alltför mycket på slutspel. Å lär ju inte vara rädd för att komma 7a heller. 6:a å kval mot 1n, eller 5:a å inga matcher. KFUM samma sak. BBB är så gott som given som 2:a i sin serie, Cashdunkers är given segrare. Falken har väl en liten kamp om 2:a platsen, men det känns nog inte lika upphetsande som att gå till semi eller längre i cupen å sen spara ent till slutspelet. Jag misstänker att du känner dig rätt säker på att plocka tredjeplatsen i vår serie, å ECC brukar väl inte direkt gå å oroa sig för Ent.

Nåt säger mig även att Bissy går för cupguld i år.

Men då har jag inte kollat hur det ser ut med minuterna. Bissy kan iaf mönstra toppat lag utan att behöva tänka på minuter. Så han får nog anses vara mardrömsmotståndaren för er alla.

Men säg såhär då, de lag som mönsrar sina bästa lag (å alltså inte på förhand ger upp sin match) kan jag inte förstå varför de skulle spela normal istället för playoff crunch.

De lag som du säger är långt ifrån maxad stämning, om de inte hunnit maxa stämning innan all star, så tror jag knappast de går å funderar på hur de ska nå upp till 11 den närmsta veckan...

This Post:
00
168714.103 in reply to 168714.102
Date: 3/1/2011 5:13:11 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tar verkligen inte tredjeplatsen som given. Känner mig inte ens övertygad om att slippa kvala även om jag slog Estudiantes med TDL mot crunch senast. Problemet med att riskera gameshape genom cupäventyret kompenseras väl av att jag kan plocka mer entusiasm.

Dagens match gick inte som planerat. Hade räknat med +20 inför sista så att mina starters kunde vila. Trots utomordentligt skytte från min reserv-SF så var det tveklöst skadan på min SF som sabbade +20. Hjälpte inte att min PG drog på sig rejält med fouls heller.

This Post:
00
168714.104 in reply to 168714.1
Date: 3/2/2011 1:18:33 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Blev inte önskelottningen i kvartsfinalen. bissy är tveklöst ett av de starkaste lagen som är kvar. Är självklart inte chanslös på förhand men nog blir det riktigt svårt.

This Post:
00
168714.105 in reply to 168714.104
Date: 3/2/2011 3:47:44 AM
Overall Posts Rated:
8080
Efter att i princip ha blivit framlottad till kvartsfinal åker jag på mitt första riktiga motstånd i kvarten där KFUM väntar. Vad jag kan minnas har jag aldrig slagit mer än en värdig motståndare i någon tidigare Kalle-säsong (bl.a. då jag gick jag till semifinal), så en seger skulle innebära tangerat rekord.

Intressant att Bissy drar på sig spenderbyxorna och köper in en C för 2 miljoner. Jag har inte sett hans egenskaper, men att döma av lönen så är väl risken att det var något av ett överpris?

From: jacob_f
This Post:
00
168714.106 in reply to 168714.104
Date: 3/2/2011 4:22:25 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
De tre senaste säsongerna har vi nått kvartsfinal. I och med gårdagens vinst blir det alltså fjärde året i rad. Säsongen innan denna kvartsfinalrad nådde jag faktiskt semifinal. Vi känner oss rätt stabila i cupen. Tyvärr når vi aldrig riktigt fram. Inte denna säsong heller då vi måste fokusera på serien då vi hamnat snett där!

From: sku88an
This Post:
00
168714.107 in reply to 168714.106
Date: 3/2/2011 5:25:50 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jag kan inte klaga, visserligen inga lätta motståndare kvar men Bad känns lite lättare än många av de andra som är kvar.

This Post:
00
168714.108 in reply to 168714.105
Date: 3/2/2011 7:03:38 AM
Overall Posts Rated:
7373
Svårt att säga om det var överpris. Det är väl nånstans kring 120k som högre lön ger lägre pris typ. Men sen tillkommer ju sidoegenskaperna. Ligger han på 7-8 på alla outsideegenskaper så är ju sånt dyrare...

Verkar ha matchats dåligt i år dessutom. Gjorde bättre betyg förra säsongen.

This Post:
00
168714.109 in reply to 168714.106
Date: 3/2/2011 7:30:36 AM
Overall Posts Rated:
8080
De tre senaste säsongerna har vi nått kvartsfinal. I och med gårdagens vinst blir det alltså fjärde året i rad. Säsongen innan denna kvartsfinalrad nådde jag faktiskt semifinal. Vi känner oss rätt stabila i cupen. Tyvärr når vi aldrig riktigt fram. Inte denna säsong heller då vi måste fokusera på serien då vi hamnat snett där!

Jag vet att jag varit i semi ett år, men har i övrigt dålig koll. Jag bryr mig ju inte så mycket om cupen utan låter lotten avgöra om jag ska ta mig fram till kvarten eller ej.

This Post:
00
168714.110 in reply to 168714.109
Date: 3/2/2011 7:32:55 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II

Jag vet att jag varit i semi ett år, men har i övrigt dålig koll. Jag bryr mig ju inte så mycket om cupen utan låter lotten avgöra om jag ska ta mig fram till kvarten eller ej.

Andra gången du når semifinal. Är ju bara att checka "Team history" så ser du snabbt hur det gått.

This Post:
00
168714.111 in reply to 168714.110
Date: 3/2/2011 7:36:16 AM
Overall Posts Rated:
8080

Andra gången du når semifinal. Är ju bara att checka "Team history" så ser du snabbt hur det gått.

Haha, där ser man hur mycket prestige jag sätter i Kalle. Säger väl iofs en del om cupen om ett lag som aldrig riktigt satsar på den kanske är på väg till sin tredje semifinal.

Advertisement