BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
266485.2 in reply to 266485.1
Date: 1/23/2015 8:17:00 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14211421
Het lijkt erop dat er niet veel andere kandidaten zijn, maar jullie mogen me best ondervragen :)

This Post:
00
266485.3 in reply to 266485.2
Date: 1/23/2015 5:08:39 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
533533
Second Team:
The Milk
Mijn stem heb je sowieso ;). Maar ok.

Vraagje:
Is het voor jou ook nog een optie om Plasman vaker op SF te laten spelen. En zo ja:
- Hoe zie je de opties op SG dan voor je
- Zijn er andere plekken waar onze andere 3 SF's zouden kunnen spelen, mogelijk met of zonder een defensieve switch.

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
00
266485.4 in reply to 266485.3
Date: 1/26/2015 3:24:02 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14211421
Ik overweeg altijd alle opties die ik heb, en Plasman op SF is daar zeker een van. We hebben niet hele sterke opties op SG, maar als Raas in goede vorm is kan hij prima starten op SG met Plasman op SF. Wat eventueel ook kan is dat Guido Bel start op PG met van Voorn op SG. Nout Eikema wordt op JS getraind dus die zou eventueel later in het seizoen ook een optie kunnen zijn.

Met 3 sterke SF's is het wel enigszins zonde om een speler die ook op een andere positie kan spelen op SF op te stellen, maar de SF's hebben redelijke inside skills dus die zouden ook op PF opgesteld kunnen worden, aangezien we niet hele sterke (multiskilled) opties hebben bij de bigs. Ik zal dit zeker overwegen tegen een outside aanval, omdat met Plasman op SF en Colthof op PF we een hoge team OD hebben. Eigenlijk kunnen alle 3 de SF's wel op PF spelen als het nodig is, alleen Bikkersma heeft wat lage RB maar wel weer hoge SB. Vanwege zijn potentie is het helaas niet mogelijk om RB bij te trainen.

Een defensieve switch zie ik niet heel vaak als een goede optie voor de SF's op een andere positie. Als ze PF spelen is het waarschijnlijk omdat een guard zoals Plasman op SF speelt, en dan is het niet handig om te switchen. Als ze SG spelen met Plasman op SF zou ik denk eerder gewoon de positie in z'n geheel switchen omdat Plasman net zo goed SG kan en de SF in kwestie gewoon SF. Een andere mogelijkheid is dat een SF zoals Saruca op SG speelt en bijv Colthof op SF, die zouden dan eventueel kunnen switchen omdat Colthof wat hogere OD heeft en Saruca offensief meer SG is.

In het kort, het is zeker een optie om Plasman op SF te laten spelen en er zijn opties op SG en PF om dat te faciliteren, alleen zou ik dit per situatie moeten bekijken afhankelijk van de tegenstander en de vorm. Als de SF's slechte vorm of blessure hebben, of juist de PF's zodat de SF's op PF kunnen spelen zijn factoren die kunnen leiden tot Plasman op SF.

Last edited by Jeründerbar at 1/26/2015 5:13:26 AM