BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT - Panama

NT - Panama

Set priority
Show messages by
This Post:
00
23078.1
Date: 4/6/2008 7:34:04 AM
Overall Posts Rated:
506506
Morgenavond om 19:00 komt Panama op bezoek in de eerste ronde van de knock-out fase. Panama wist met 5 overwinningen en 3 verliespartijen op plek 23 te eindigen. Door het verlies van Engeland en onze overwinning op Maleise afgelopen week zijn er geen teams die ongeslagen de knock-out fase hebben bereikt.

De wedstrijden zullen vanaf nu hard tegen hard gaan, aangezien een verlies uitschakeling betekent. Onze spelers zijn niet geweldig in vorm, maar toch gaan we met goede moed de wedstrijd in. We spelen in "De bolle boeren dome", het stadion van dan conference leider van de II.4, De bolle boeren. Het goede nieuws is dat Giphart en Groters weer terug zijn van een blessure, al zal het nog wel even duren voordat ze weer hun wedstrijdvorm bereikt hebben.

Panama heeft de vorige wedstrijd mooie verdedigende ratings neergezet, maar de kans is niet zo groot dat ze dat kunnen evenaren. Ze spelen nu met een lager enthusiasm en ze spelen een uitwedstrijd. De kans is groot dat ze weer alles op alles zetten om te winnen, wat overigens redelijk mode schijnt te zijn tegen ons.

Cheers!

Team Nederland - Rijswijker en PatjeBono

Last edited by BB-Patrick at 4/6/2008 7:34:23 AM

This Post:
00
23078.2 in reply to 23078.1
Date: 4/7/2008 8:46:25 AM
Overall Posts Rated:
506506
Hmm, Maleisie meteen uitgeschakeld, met een TIE-deal (tenminste daar lijkt het op)tegen Slowakije, wel opvallend.

Om half 6 begint China tegen Roemenie, dit zal ook een knaller worden denk ik. Deze is nog wel belangrijk ook omdat die in onze speelhelft zitten.

Overigens zie je bij het start van de wedstrijd de einduitslag al in de toernooi bracket, wel jammer op zich, rare bug. Rusland gaat met 87-62 van Colombia winnen.

Last edited by BB-Patrick at 4/7/2008 10:37:05 AM

Message deleted
This Post:
00
23078.4 in reply to 23078.2
Date: 4/7/2008 2:40:25 PM
Overall Posts Rated:
284284
Lijkt me 'kat in ut bakkie' met nog 3 minuten te gaan!

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
23078.5 in reply to 23078.4
Date: 4/7/2008 2:54:37 PM
Overall Posts Rated:
506506
Mooie overwinning, nu wacht Hongarije. Toch jammer dat ze CT speelden, nu weet iedereen precies wat voor ratings wij halen met TIE haha.

Altijd fijn om Koevoet weer helemaal terug te hebben

Last edited by BB-Patrick at 4/7/2008 2:54:50 PM

This Post:
00
23078.6 in reply to 23078.5
Date: 4/7/2008 5:27:31 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Natuurlijk de uitslag is een beetje vertekend, maar er waren wel wat dingen die me opvielen. De minder goede dingen:
1: Het gigantische aantal turnovers, waarbij wel 13 met inbounden van de bal.
2: Het aantal shooting-fouls lag erg hoog. Geen gewone fouten maar bijna allemaal shooting-fouls.
3: Onze inability om naar de vrije-worp lijn te komen op constante basis.

De goede dingen:
1: We domineerden rondom de basket aanvallend.
2: Onze stamina was een stuk hoger dan Panama waardoor ze geen run konden maken op het einde.

Het verschil vandaag was vooral dat Panama vooral uit kneusjes bestond die het gigantische aantal vrij worpen niet konden benutten. En wat betreft die ratings, het is niet zo erg, als we thuisvoordeel willen zullen we het geheel moeten winnen denk ik. Zolang we de komende wedstrijd(en?) maar niet teveel ploegen tegen ons krijgen die volle bak gaan doen.

This Post:
00
23078.7 in reply to 23078.6
Date: 4/7/2008 5:48:36 PM
Overall Posts Rated:
506506
Ik heb voor het meeste wel een redelijke verklaring denk ik haha

Ze speelden FCP wat voor gevolg heeft dat wij meer turnovers krijgen. Het zit verder wel ok met de handling en passing van de spelers, dat zie je terug in de offensive flow.
Panama speelde bovendien super snel, snelle defense snelle offense. Hun aanvallen hebben niet vaak langer dan 10 seconden geduurd denk ik. Dan is het ook lastig om normale fouten te maken omdat ze zo snel schieten.
Wij schieten meer dan 60% raak, dus dan hoef je ook niet naar de vrije worp lijn te komen

De FCP van Panama zorgt er ook voor dat ze sneller uitgeput worden, waardoor er in het 4e kwart niet echt een grote comeback te verwachten was. Wij schieten echter niet zo goed qua vrije worpen vandaag. Maar 50% raak, dat is wat aan de lage kant. Panama doet het op zich nog zo slecht niet hoor met 66% raak, dit komt eigenlijk alleen door die 7 gemiste FT's van hun C.
Wat inderdaad wel een 'nadeel' is, is dat Europa zo sterk is. Van de 13 teams die zich nu geplaatst hebben voor de volgende ronde, komen er 12 uit europa. Alleen de beste uit elk continent krijgt thuisvoordeel, dus het lijkt erop dat we het toernooi dan maar moeten winnen ;)

Last edited by BB-Patrick at 4/7/2008 5:49:42 PM

This Post:
00
23078.8 in reply to 23078.7
Date: 4/8/2008 7:37:04 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Ik krijg wel helemaal gelijk met mijn 'bracket'. De Hongaren wachten nu, ze hebben de laatste poule-wedstrijd TIE gespeeld tegen Costra Rica, maar gisteren hebben ze normal gespeeld tegen CT van Venezuela. We hebben wat recht te zetten, maar als we de juiste spelwijze erin gooien weet ik zeker dat het ons gaat lukken. Deze fase van het toernooi kunnen we gelukkig steeds beter gaan zien welke teams rustig aan hebben gedaan en welke al eens volle bak zijn gegaan. De spanning stijgt. Hopen dat alle managers van spelers in het NT nog even rekening willen houden met de minuten zodat iedereen strong/proficient als vorm heeft