BuzzerBeater Forums

Hjælp - Dansk > Spørgsmål fra nystartet

Spørgsmål fra nystartet (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
198353.1
Date: 10/12/2011 17:08:52
Overall Posts Rated:
00
Hej gode buzzerbeater-medspillere.

Jeg har lige fået et hold og savner en masse svar på spørgsmål. Jeg er ikke umiddelbart interesseret i en mentor. Til gengæld er jeg interesseret i forummet og forstår ikke, at der ikke er langt flere tråde med gode råd til nystartede som mig.

Jeg kan forstå, at træning og salg af talenter er en af de primære indtægtskilder i spillet sammen med tilskuerindtægterne. Hvad er en god træningsform for en nystartet. P.T. træner jeg hopskud på mine to 18-årige guards. Er det en effektiv og økonomisk indbringende træningsform? Er der noget, der er bedre? Hvor mange spillere kan modtage træning i løbet af en uge? Jeg spiller jo tre kampe inklusive en træningskamp. Kan jeg så træne seks spillere optimalt ved at lade dem få en kamp hver på guardplaceringerne? Eller hvordan foregår det?

Hele eventyret om drafting fatter jeg ikke en dyt af. Men jeg har brugt alle mine tildelte scoutingpoint og har fundet og interviewet en række spillere med fem stjerner i den første menu og fire stjerner i potentiale. Hvad så? Hvad er det næste? Hvordan signer jeg dem? Koster det penge?

Hvad er en god taktik? Jeg spiller normal offensiv og mand mod mand-forsvar. I min eneste kamp indtil videre viste det sig, at jeg er bedst til at score tæt på kurven og med min centerspiller. Han er mest effektiv sammen med min PF. Jeg er jo stort set elendig inden for alle kampratingsniveauer. Når man er det, hvad er så den bedste taktik i kampene mod ofte bedre hold?

Jeg har investeret i en niveau 5-træner. Hvor meget hurtigere går træningen med ham? Hvordan skal jeg indstille hans arbejdsopgaver i kampene. Skal jeg lade ham bestemme det hele ud fra taktikkortet, eller skal han bestemme det halve eller slet intet? Er det bedst at lade sine spillere udskifte, hvis de er tæt på at få fem fejl?

Alt det her kan jeg ikke umiddelbart finde svar på i manualen og i forummet. Hvad med at et par stykker med nogle meninger siger noget fornuftigt om det, så er der vel nogle andre nystartede, der kan få gavn af det ved at læse det her på forum?

This Post:
00
198353.2 in reply to 198353.1
Date: 10/13/2011 03:24:00
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Velkommen til.

Forumet i dk er stor set dødt. Jeg kan da anbefale at gå ind og læse på det globale forum.

Det er svært at komme med et svar på hvilken form for træning der er den bedste. Mit svar vil nok være at det er en god blanding af flere forskellige træningsformer, fordi man kommer ikke langt med monoskill spillere i dette spil.
Antalet af spillere du kan træne afhænger af hvilken træninngs form du har valgt og om du træner 1 eller 2 positioner, eller måske hele holdet. En spiller skal spille min, 48 min på en træningsgivende position for at modtage 100 % træning.

Draften foregår ved hver sæson start lige som i virkelighedens verden, som vi kender det fra NBA, NFL, NHL osv. Du laver den liste med den spiller du helst vil have øverst og derefter de efterfølgende. Det hold der sluttede sidst i din liga vælger første derefter det næst sidste placeret hold osv.

Taktiken er et temperaments spørgsmål, vil du udnytte din modstanders svaghed eller forsøge at styrke dine svagheder. Ift. en taktisk imod et bedre hold, handler det jo om hvor det er stærkest inside eller outside.

Ang din niveau 5 træner så ved jeg ikke hvor meget hurtigere det går, men det går hurtigere ;)

This Post:
00
198353.3 in reply to 198353.2
Date: 10/13/2011 07:01:27
Overall Posts Rated:
00
Tak for svaret.

Og så lige et uddybende spørgsmål:

Hvornår foregår træningsopdateringen? Og kan man ændre træning i løbet af ugen, så man kan træne mere end en træningsform fra kamp til kamp?

Må man reklamere for tilsalg-satte spillere nogle steder?

This Post:
00
198353.4 in reply to 198353.3
Date: 10/13/2011 08:10:17
Overall Posts Rated:
12901290
Hej. Velkommen til.

Til din 1. post har jeg følgende.

1) Godt du har interesse i forummet. Jeg er dog ikke enig i at der ikke er hjælp at hente. Men det er din mening og fair nok.

2) Man skal tilpasse sin træning til det materiale man har og træne talenter og ikke spilde tid på spillere der ikke er nogen fremtid i. Det har altså stor indflydelse hvad deres potentiale er. Mht. hor mange man kan træne 3.6.9 eller alle kan man træne. Men jo flere, jo mindre er effekten. Well roundede spillere er i længden mere værd da de er sjældnere.

3) (http://www.buzzerbeater.com/community/rules.aspx?nav=Draf...)

4) Man kan vælge at spille på sine stærke sider hvis man møder en dårligere modstander eller på modstanderes svage sider hvis modstanderen er bedre. Det er en balance man må finde.

5) Lvl. 5 træner er en god ide hvis du har nogle gode talenter. Så vil jeg anbefale 3 gode talenter at træne max på.

2. Indlæg

1) (http://www.buzzerbeater.com/community/rules.aspx?nav=Week...)

2) Du må ikke reklamere på forum med mindre det er i en lukket gruppe som tillader det. Du kan reklamere for en spiller her: (http://www.buzzerbeater.com/community/newad.aspx)

Jeg håber du vil deltage og jeg har altid ønsket et aktivt danske forum. En del læser på det, men få deltager. Jeg har prøvet meget igennem tiden, som fx. forum dag. Men det har haft begrænset success. Jeg vil dog fortsat mene at de fleste af dine spørgsmål kan svares ved at læse manualen som er ret gennemgående.

Ich Roque skriver at dk forum stort set er dødt. Det er det ikke, men det er desværre tæt på. Men når nogen spør er der ofte en del af de rutinerede som er klar til at hjælpe og gi en hånd med.

Held og lykke med det.

This Post:
00
198353.5 in reply to 198353.4
Date: 10/13/2011 13:05:56
Overall Posts Rated:
00
Tak for alle de fine input. Det hjælper meget.

Nu har jeg så købt et talent, synes jeg. Og jeg har tænkt mig at gå i gang med at træne på ham. Hvordan skal han trænes?

José Carlos Lencastre (21098215)
Center
Ejer: Vetterslev

Ugentlig løn: $ 3 655
Rolle: hæver lønnen
(BuzzerBeta)

DMI: 4200
Alder: 18

Højde: 7'2" / 218 cm
Potentiale: all-star spiller
Form: Forfærdelig
Hopskud: Rædsom Skudafstand: Gyselig
Forsvar på banen: Gyselig Håndtering: Kluntet
Styring: Forfærdelig Aflevering: Rædsom
Skud i feltet: Middelmådig Forsvar i feltet: Gennemsnitlig
Rebounding: Respektabel
Skudblokering: Kluntet
Kondition: Kluntet Straffekast: Gyselig

Erfaring: Gyselig



This Post:
00
198353.6 in reply to 198353.5
Date: 10/13/2011 14:02:54
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Efter som du i den første besked skriver at du træner dine 18 årige guards, så vil jeg påstå at ham her ikke passer ind i træningen. Efter som han er center skal han jo trænes i ID, IS og RB. Du gør nok klogt i at hente 2 inside spillere mere så du får mest ud af træningen.

This Post:
00
198353.7 in reply to 198353.4
Date: 10/13/2011 14:08:07
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Som worthy også nævner så har potentiale meget indflydelse på træningen, dvs at din spiller som er allstar vil cappe et sted imellem 60-80k i løn, så du skal ikke sats på at han bliver din franchise spiller.