BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Hvad gør jeg forkert?

Hvad gør jeg forkert? (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Sarkom
This Post:
00
197061.1
Date: 9/24/2011 7:32:49 AM
Overall Posts Rated:
00
Hej Alle

Jeg har et spørgsmål ang. taktikkort. Når jeg gerne vil træne one position, i mit tilfælde Center, vælger jeg en starter og lader min sub og backup center plads være tom, så min starter burde spille 48 minutter, og derved kunne modtage optimal træning. Herefter sætter jeg holdet til kun at have 9 spillere der er udtaget til kampen.
Jeg sætter instruktion: "Udskiftninger" til at være "træner skal følge taktikkort", hvilket jeg forstår som at træneren SKAL lade min center spille i 48 minutter, da der ikke er en udskifter på centerpladsen.
Der sker så bare det at min træner kan finde på at lade min sub PG eller SG spille som center i op 20 min af kampen.

Hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak for hjælpen

From: Pirates

This Post:
00
197061.2 in reply to 197061.1
Date: 9/24/2011 9:42:07 AM
Overall Posts Rated:
3535
Hej.

Når jeg har en spiller, som SKAL have 48 minutter i en kamp, så sætter jeg ham altid som starter, backup og reserve.
Jeg udtager kun mellem5 og 7 spillere og ligesom dig vælger jeg, at træneren skal følge taktikkortet.
Jeg vælger også, at spilleren skal blive på banen hvis han laver fejl.
Oftest bliver en spiller udskiftet ved omkring 4 fejl. De må lave op til 6 fejl før de er ude (som jeg forstår det).
Hvis din spiller så fejler 6 gange, så ryger han helt ud af kampen og bliver erstattet med en anden spiller fra din trup.

Hvis du så kun har udtaget 5 spillere ialt, så kommer der en såkaldt "lucky fan" på banen og spiller resten af kampen på den position.

Håber det giver lidt mening og ikke er alt for rodet :-)

Mit råd er, at hvis minutterne i forsvar i feltet er gået skævt, så skift træningen til f.eks. rebounding, for hvis de ikke får de 48 minutter til fredagens træningsupdate, så ryger der rigtig meget af træningen.

This Post:
00
197061.3 in reply to 197061.1
Date: 9/24/2011 10:49:48 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Hej Alle

Jeg har et spørgsmål ang. taktikkort. Når jeg gerne vil træne one position, i mit tilfælde Center, vælger jeg en starter og lader min sub og backup center plads være tom, så min starter burde spille 48 minutter, og derved kunne modtage optimal træning. Herefter sætter jeg holdet til kun at have 9 spillere der er udtaget til kampen.
Jeg sætter instruktion: "Udskiftninger" til at være "træner skal følge taktikkort", hvilket jeg forstår som at træneren SKAL lade min center spille i 48 minutter, da der ikke er en udskifter på centerpladsen.
Der sker så bare det at min træner kan finde på at lade min sub PG eller SG spille som center i op 20 min af kampen.

Hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak for hjælpen

Det kan være en videnskab at få minutterne til at passe. Det er en af udfordringerne i spillet. Hvis man automatisk fik 48min i en kamp på en træningsplads ville det generelt være for let at træne spillere.

En grund til at der bilr byttet ud kan være at spilleren ikke har kondition til at spille hele kampen. Jeg sætter hellere en spiller som starter i en kamp med en backup og så bytter jeg om på dem i kampen efter.

This Post:
00
197061.4 in reply to 197061.3
Date: 9/24/2011 1:14:49 PM
Overall Posts Rated:
00
Tak for svaret ;)

Det har fungeret fint for mig de sidste sæsoner, så er begyndt at tænke om det måske er et nyt tiltag i spillet for at gøre det endnu mere udfordrende.
De sidste par sæsoner har jeg nemlig haft mulighed for at træne 3 spiller på centerpladsen, hvor de så hver især har fået 48 min :) Jeg kæmper videre med holdet.

igen, tak for svaret ;)

From: Coach #1

This Post:
00
197061.5 in reply to 197061.4
Date: 9/24/2011 2:21:43 PM
Overall Posts Rated:
44
Min oplevelse er, at efterhånden som jeg har fået et godt hold, er træneren betydeligt mindre tilbøjelig til at give mine talenter spilletid, medmindre jeg beordrer det. Det har hjulpet at træne konditionen op, men hvis talentets backup er markant bedre, så bliver det stadig ikke til meget spilletid. Desuden er det vigtigt at træne forsvar, så man undgår at komme i fejlproblemer konstant.