Nick, je vergeet een paar zeer belangrijke onderdelen. Met jouw kennis weet je ook dat in IRC iedereen elke username kan aannemen, zijn IP adres zelfs kan verbergen en helemaal nu de services al een tijdje down zijn iedereen operator en beheerder van de channel kan worden.
Iedereen kan extern via andere programma's op de chat inloggen met wat voor beschermende middelen (proxies) dan ook, dit hoeft niet perse via BuzzerBeater te gebeuren.
Tegelijk weet jij ook dat een IP Adres praktisch nutteloos is als het om identificatie van een bepaald persoon gaat. Stel je zit op het netwerk van je werk, daar heeft iedereen hetzelfde IP Adres. Stel je zit op het netwerk van je school of universiteit, daar heeft iedereen hetzelfde IP Adres. In heel veel landen waar niet een overschot aan IPs zijn zoals in Nederland, heeft men per definitie dynamische IPs. Dat wil zeggen dat elke keer als men inlogt op het network, laten we hier gewoon het thuisnetwerk noemen, of elke keer als men de router opnieuw aanzet, men een nieuw IP krijgt.
Dan heb ik het hier nog alleen over 'ouderwetse' internet middelen. Wat denk je hoeveel mensen via mobiel internet, of via gratis wireless hotspots met je laptop internet bezoeken? Meer en meer en meer.
Als de jou voorgestelde methode wordt toegepast schiet je veel te vaak mis, en krijgt de verkeerde persoon een straf.
Ik wil jouw kennis hier niet in twijfel trekken en daar het liefst geen debat over voeren Nick. Ik noem mezelf maar een alfa-techneut, ik ben basis technisch onderlegd en ben er van overtuigd dat jij er meer van weet dan ik. Maar vergeleken met mijn collega's is ben ik ongeveer de Cruijff en zijn zij de Jordan in een 3-punterswedstrijd.
Nu hebben we in ons team drie phd's. Die hebben dus heel mooi de titel Doctor. Ik weet niet of je een beetje bekend bent in de structuur, maar dat is dus nog doorstuderen na een afgeronde universitaire master, in NL noemen ze dit promoveren. Dat wil zeggen nog hoger opgeleid dan heel hoog opgeleid. Naast deze drie personen hebben we nog een aantal ontwikkelaars wiens daily job 'iets met computer programmeren' is.
Als vergelijking, de eerste drie hebben dus langer gestudeerd naar Computer Science / Computer Engineering oid dan jij op de wereld staat.
Je gaat mij niet vertellen dat zij niet genoeg kennis hebben waardoor dit technisch onmogelijk is op dit moment, terwijl dat gebaseerd op jouw veel mindere ervaring wel zo zou zijn.
Wat dus wel kan;
- Ja op de channel zelf kan je ze kicken en zelfs een ban geven. Heeft dit nut? Alleen tijdelijk, de services zijn down dus het wordt sowieso niet geregistreerd. Zelfs als de services up zijn, kunnen ze de volgende keer vrolijk met een nieuw IP en nieuwe username terugkomen.
Wat dus niet kan;
- De
waterdichte link maken tussen een in-game team en iemand op IRC.
Nogmaals mijn quote uit de eerste post;
Slechts heel zelden is dit mogelijk als de operator alle IRC gegevens noteert en de GMs dit kunnen matchen met de in-game gegevens.
Zo lang als de chat niet zelf gebouwd is door ons en we een externe service gebruiken zoals we nu doen,
kunnen we geen vaste koppeling maken tussen de BuzzerBeater login/account en je chatnaamLast edited by BB-Patrick at 10/30/2010 6:58:39 AM