BuzzerBeater Forums

BB Norge > NBA 2009-2010

NBA 2009-2010

Set priority
Show messages by
This Post:
00
116571.1
Date: 10/24/2009 5:58:58 AM
Overall Posts Rated:
1010
Som en oppvarming til sesongstart i unaiten; her er Bill Simmons preview:

http://sports.espn.go.com/espn/page2/story?page=simmonsnf...

This Post:
00
116571.2 in reply to 116571.1
Date: 10/24/2009 4:15:10 PM
Overall Posts Rated:
1717

Glimrende lesning, takk for linken :-)

Noen kommentarer:

Hall of famers og generelt tidligere stjernespillere burde aldri bli GMs! Det ender jo stort sett aldri bra.
Angående Gilbert Arenas så så jeg ham i går natt da Bulls møtte Wizards. Han imponerte ikke, riktignok er det bare preseason men man burde strengt tatt forvente mer av ham når Bulls mangler Rose og Hindrich som de gjorde i går.

Simmons om Rondo:
"...Even stranger, he's absolutely jacked this season. Not since Joe Piscopo has someone's suddenly ripped body been this disorienting. Check him out. He looks like Calvin Johnson. You will be shocked. If this were baseball, we'd be making HGH jokes about him..."

Ja...jeg skal ikke anklage Rondo spesielt, men jeg er ikke i tvil om at det brukes svært suspekte metoder i NBA. Spesielt bør man tenke over når spillere kommer tilbake fra sommerferie med enorm muskelutvikling på unormalt kort tid. Jeg mener...noen av spillerene i NBA har en kroppsbygning av en annen verden...

Jeg lo forøvrig godt av den fiktive samtalen mellom Phil og Kobe...men ikke like mye som jeg gjorde av denne:
"...He's so fat that it's possible Delonte West was packing three guns because he got confused and thought Shaq wanted to eat him..."

Ellers var det interessant at Simmons ikke mener Artest er en upgrade over Ariza, jeg tenderer til å følge LA-fansen der. Det er også derfor jeg har Lakers som mer eller mindre soleklare favoritter til tittelen i år. Jeg var med ord også overrasket over at han har Spurs som favoritt denne sesongen.

This Post:
00
116571.3 in reply to 116571.2
Date: 10/24/2009 4:32:25 PM
Overall Posts Rated:
1717

Glemte å kommentere Bulls..

Rose har vært ute en del av preseason kampene med en skade..ikke noen ideel oppladning det. Deng er tilbake fra skade og det ser slett ikke lovende ut. Deng sliter så langt og er langt fra imponerende. Var vel aldri veldig atletisk men nå er det bent frem trist å se hvor ofte han blir blokket når han nærmer seg kurven. Bekymringsverdig.

Tyrus Thomas varierer fortsatt fra det glimrende til det traurige og det er ikke utenkelig at han forsvinner etter denne sesongen.

Til tross for dette har Bulls gjort det bra i preseason. Forsvaret ser mye bedre ut enn i fjor og Noah virker å ha tatt et steg eller to og har startet veldig bra. Taj Gibson er betydelig bedre enn de fleste fryktet på forhånd og ser ut til å kunne få en del minutter denne sesongen, spesielt om Tyrus ikke tar seg sammen. Ikke værst fra et så lavt draftpick. Det sier nok også noe om tilliten Vinnie del Negro har til Thomas..

Forsvaret har riktignok sett bedre ut til nå, men det er uten Rose, som var en nærmest ikke-eksisterende faktor i forsvar i fjor. Spennende å se om han klarer å forbedre seg.

Offensivt er det større spørsmål nå som Ben Gordon er borte. I går, riktignok uten Hinrich og Rose, var Bulls på et tidspunkt i første kvarter 2-12. Jeg gjenter, 2 av 12 field goals. Fullstendig skrekkelig. Brad Miller måtte faktisk ta tak og satt en to poenger samt en treer helt på tampen for å få Bulls opp til 20% skyting. Miller er forøvrig en svært treg, hvit, Center.

Merkelig nok gikk Bulls hen og vant kampen.

From: Haagen

This Post:
00
116571.4 in reply to 116571.2
Date: 10/28/2009 8:42:49 AM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Jeg har desverre stor tro på Spurs (ufattelig kjedelig lag), tror de kommer mot en stor sesong. Artest er en helt annen spiller enn det Ariza var så vanskelig å sammenligne men kan ikke helt se at de har forsterket seg ihvertfall. Vi får se utover sesongen, tror også Boston kommer sterkt tilbake.

Nå har sesongen endelig startet, Boston vant faktisk borte mot Cleveland i åpningskampen, Lakers slo Clippers relativt enkelt (Griffin er vel ute i seks uker).

Når det gjelder Rookies så er Griffin stor favoritt til å gå av med den seieren foran han i Sacramento som jeg ikke kommer på navnet på, spørsmålet er vel hvem som blir den store overraskelsen. Flynn i Minnesota har jeg litt tro på, tror kanskje de blir langt bedre i år enn i fjor.

Ser at Washington vant i natt, spennende å se Arenas comeback sesong.

This Post:
00
116571.5 in reply to 116571.4
Date: 10/28/2009 8:50:20 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
128128
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
For de som har iPhone vil jeg anbefale gratis-appen Pro Basketball Scores,
her kan man følge sin favorittlag, og få relevante nyheter rett på telefonen.

This Post:
00
116571.6 in reply to 116571.5
Date: 10/28/2009 3:55:13 PM
Overall Posts Rated:
1717

Ah, dette må jeg sjekke ut, takk! :-)

From: 23Larsen

This Post:
00
116571.7 in reply to 116571.4
Date: 10/28/2009 4:01:22 PM
Overall Posts Rated:
1717

Jeg må innrømme at jeg har ikke fulgt så mye med på rookiene i de andre lagene, bortsett fra at jeg også har fått med meg at Griffin er den store favoritten :-)

From: Haagen

This Post:
00
116571.8 in reply to 116571.7
Date: 10/29/2009 4:27:36 AM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Er vel Tyreke Evans og Jonny Flynn det var snakk om de som kunne stjele rookie of the year prisen. Spesielt denne Evans på Sacramento er det mange som skryter av men tror nok Griffin tar denne greit. Han har jo egentlig herjet litt i preseseason før han ble skadet.

Blir en spennende sesong uansett, tror det er mange lag som vil gjøre det mye bedre enn forrige sesong og da må jo noen skuffe. Noen påstår at det blir Detroit men vi får se ;)

This Post:
00
116571.9 in reply to 116571.8
Date: 11/2/2009 4:02:41 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
128128
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Sykt, Manu Ginobili fanget en flaggermus når Spurs møtte Kings i går!
(http://www.youtube.com/watch?v=iloN1RPs4n0)

Legger inn en Jordan (Nike) reklame som gir frysninger;
(http://www.youtube.com/watch?v=45mMioJ5szc&feature=re...)

This Post:
00
116571.10 in reply to 116571.9
Date: 11/2/2009 1:27:35 PM
Overall Posts Rated:
1717

Syk situasjon med den flaggermusa ja :-)

SLAM har forøvrig en spesialutgave om Jordan ute i butikkene nå. Bladet var bittelitt skuffende ettersom det i hovedsak var artikler de hadde publisert tidligere og var ting jeg allerede hadde lest.
Et par godbiter var der dog.

This Post:
00
116571.11 in reply to 116571.10
Date: 12/3/2009 3:33:38 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
128128
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Tapet av en falmende Vince Carter ser ut til å ha torpedert the Nets.
Det kan jo bare gå en vei nå, når de flytter. New York kan vel ikke bekjenne seg av å
ende opp med to av de dårligste lagene i NBA!?!

New Jersey Nets med tapsrekord i NBA

Med tapet mot Dallas natt til torsdag satte New Jersey Nets tapsrekord i NBA. Laget har tapt sine 18 første kamper i sesongen.

De delte tidligere den lite populære rekorden med Miami Heat (1988) og Los Angeles Clippers (1998) som også hadde tapt sine 17 første kamper. Med 101-117 mot Dallas Mavericks har Nets rekorden alene.

På ny var New Jersey-laget svake defensivt. Chris Douglas-Roberts nettet 24 poeng for taperlaget. Etter kampen var han tydelig lei av nederlag.

- Det ser ut som tapsrekken påvirker oss. Så når motstanderen får ting til ser det ut til at vi gir opp. Iallfall ser det sånn ut for meg. På en måte gir vi opp og legger oss ned istedenfor å kjempe, sa Douglas-Roberts.

Dallas har vunnet 14 av 19 kamper så langt i den nordamerikanske basketligaen. Dirk Nowitzki ble lagets toppscorer med 24 poeng.

Øvrige resultater:
Atlanta Hawks - Toronto Raptors 146-115
Cleveland Cavaliers - Phoenix Suns 107-90
Orlando Magic - New York Knicks 118-104
Washington Wizards - Milwaukee Bucks 104-102
Chicago Bulls - Detroit Pistons 92-85
Minnesota Timberwolves - Memphis Grizzlies 95-97
Oklahoma Thunder - Philadelphia 76ers 117-106
Sacramento Kings - Indiana Pacers 110-105
Los Angeles Clippers - Houston Rockets 85-102