BuzzerBeater Forums

Danmark - II.4 > træning af danske talenter

træning af danske talenter

Set priority
Show messages by
From: funzip
This Post:
00
253022.1
Date: 12/29/2013 13:41:10
Overall Posts Rated:
754754
jeg sidder som sædvanligt i sæsonpausen og kigger på spillere, opdatere databasen og spammer managers. Og kan se at der er masser af talent i denne division. Desværre også en hel del gode talenter der allerede nu er gået tabt fordi de ikke er blevet trænet. Det er jo fair nok hvis man ikke vil træne en spiller, men hvorfor pokker så ikke sælge ham imens han er penge værd. Efter en sæson uden træning er spilleren værdiløs.

Eller er det fordi man ikke har helt styr på det med træningen, hvad og hvordan?

Med de nye ændringer i BB bliver det endnu vigtigere at træne spillere. Så det er bare om at råbe højt hvis man vil snakke træningsplan mv.



This Post:
11
253022.2 in reply to 253022.1
Date: 02/21/2015 04:03:04
Overall Posts Rated:
55
Hej.

Er helt grøn på dette spil og har lige fået mit hold.

Problemet er også at jeg reelt ikke engang har forstand på Basketball, men jeg må jo bare be learning by doing :)

Er der noget der er værd at træne på på et starthold ? Har en 19 årig som kan blive superstjerne, hvis det er godt.

mvh.
Mr.F

This Post:
00
253022.3 in reply to 253022.2
Date: 02/21/2015 13:53:00
Overall Posts Rated:
754754
hey

Velkommen til. Der er altid noget man kan træne på et nyt hold, både Jimmi Karlsen og
Carsten Astrup kunne være en mulighed. Så har du to du kan træne resten af sæsonen her indtil draften. Men du kan jo poste deres skills her eller sende dem til mig ingame så kan vi se om de er værd at træne.

Ellers få lige kigget manualen igennem, den er kort men giver lige et hurtigt overblik over spillet. Og ellers se det link her angående træning: (252743.1) og her (236785.1)

Få anskaffet en level 4 træner og kom igang med at træne, det er den hurtigste vej frem. Og ellers så spørger du bare løs:)

This Post:
00
253022.4 in reply to 253022.3
Date: 02/27/2015 04:06:04
Overall Posts Rated:
55

Jeg har ansat en overlegen træner, en overlegen pressemand samt en avangeret læge. Træneren var en dyr dreng, men svare vel til den gode træner fra hattrick?

Det med træningen kommer nok til at tage lidt tid inden 10 øren falder, da der er mange kombinationer og måder, så det er ikke nemt at finde den rette træning.

Satser lidt på Astrup selvom han er 19 og dermed træning til Center positionen. I denne uge blev det til skudblokering for C, SF & PF er det hul i hovedet, da det jo er lidt som at skyde med spredhagl da mange kan trænes. ? Med et start hold uden det store at træne på, er det så bedre bare at satse på at træne en enkelt spiller eller 2 mere effektivt. ?

Hvornår forgår træningen ?

Hvad er draften (kender den godt fra IRL) og hvornår løber den af staben ? Hvordan forgår det i BB og vil du anbefale mig at bruge mere end 10.000 pr uge ?

Tak for hjælpen mange gange.
/Fleisch.


This Post:
11
253022.5 in reply to 253022.4
Date: 02/28/2015 07:19:01
Bornholm Pro Basketball
DBL
Overall Posts Rated:
113113
Hejsa.

pas på med ikke at bruge for mange penge på dit staff fra starten. jeg har stadig kun en lvl 4 træner samt lvl 3 læge og pressemand. mere end rigeligt.

Omkring træning så træn 1 positions træning hvor det er muligt. f.eks. trænede du 3 positions træning med skudblokering. dertil skal dine spillere have minimum 48 min på den position du vælger og træne. derved kan man højest træne 3 spillere på en positions træning. det betyder ikke noget om du har flere spillere der bliver trænet sammen. altså om du har 1 eller 3 spillere med 48+ vil give det samme resultat. derfor smart at have 3 spillere man gerne vil træne.

træning sker hver fredag omkring middagstid.

og draften sker efter hver sæson er slut. du kan se i dit kampprogram hvornår din sidste kamp er. ca. 2 uger efter den er draft, da playoff lige skal overstås først. 10.000 er helt fint, men hvis man vil satse på draften, skal du nok en tak op. men husk nu at du helst skal blive sidst eller være den eneste menneske styrede klub i din liga, før du satser fuldt ud på draften.

/Nuderunner

This Post:
00
253022.6 in reply to 253022.5
Date: 02/28/2015 14:21:59
Overall Posts Rated:
55

Mange tak for svaret.

Mener du det er bedre at satse på at træne 3 spillere op som eks. Center i stedet for at træne på at træne så mange SF/PF/C som muligt i skudblokering ?

Rykker uden tvivl ned i div III så jeg må jo stå godt i draften, betyder det at jeg bør bruge mere end 10.000 pr/uge? Får jeg så tilbudt/vælger først på talenterne og koster de ikke mere end en nystartet klub kan betale ?

This Post:
00
253022.7 in reply to 253022.6
Date: 03/01/2015 05:13:26
Bornholm Pro Basketball
DBL
Overall Posts Rated:
113113
ja det er 100 gange bedre og træne 3 spillere op som center end at træne så mange man kan på SF/PF/C. hold dig til Center på den du kan det. Nogle trænings øvelser, skal man vælge 2 positioner og det er fint nok. derfor kan man stå imellem at have 3-4 talenter. jeg foretrækker dog selv kun at have 3.

Det kan være ganske fint at rykke ned i div 3. der er ikke mange menneskelige styrede klubber. derved har du stor chance for at vinde ligaen og tjene penge og derefter få et frit draft.

Så lige nu, skal du se om du kan blive den i din liga som vinder mindst kampe.. så får du lov til at vælge først i draften.

alt efter hvor mange point du har lige nu, og om du tror at du bliver sidst i din liga, kan det være en god ide, hvis du har økonomi til det, at give den lidt ekstra point til draften. :)

den der vinder mindst kampe i grundspillet vælger først i draften. og talenter er klart det bedste og satse på som nystartet klub, der også skal bruge penge på stadion osv. Talenter er langt billigere end mellem gode gamle spillere :) derfor har nye klubber god mulighed hvis de får en heldig draft, som jeg selv havde for en del sæsoner siden efterhånden

/Nuderunner

This Post:
00
253022.8 in reply to 253022.7
Date: 03/01/2015 06:43:25
Overall Posts Rated:
55
Okay. Så vil jeg satse på de 2 unge center spillere jeg har lige nu og når så økonomien bliver bedre så kan der indkøbes et endnu større center talent så jeg har 3, så må jeg se hvad draften indbringer :)

Har købt et par gamle nisser til de pladser jeg ikke træner, skulle jo gerne kunne slå computerholdene næste sæson.

Kan ikke undgå at blive sidst, da jeg møder den anden sidste plads om et par dage og han er langt bedre end jeg, så med mindre der er nogle der uddeler WO kampe til mig så skulle jeg være home free på den front. Ellers må jeg vel leve med at være anden vælger.

Når man vælger først i draften eller i det hele taget, koster talenterne så ikke noget at få til klubben ? dukker der bare en eks. 18 årig MvP spiller op kvit og frit hvis det er ham man vælger ?

This Post:
00
253022.9 in reply to 253022.8
Date: 03/01/2015 14:01:51
Bornholm Pro Basketball
DBL
Overall Posts Rated:
113113
din 19 årige har et godt potentiale, men din 18 årige havde jeg skiftet ud hurtigst muligt også, med en der har absolut minimum det samme potentiale som din 19 årige. Men ellers så træn de 2 resten af sæsonen og så giv den fuld gas i draftet og start med 3 18 årige fra næste sæson.

Angående draft, kan man ikke se præcis hvor gode de er. man kan se via nogle stjerner og lidt forskelligt hvor gode de ca. er. derfor kræver draftet også en del held. men lad os tage det til den tid, når vi kan se draftspillerne. indtil da skal du bare sørge for at tabe alle kampe og få samlet en masse draftpoint ind :)